آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » صفحه نخست
کد خبر : 61513
دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی در میان استان‌های کم وقوع جرم قرار دارد

آذربایجان‌شرقی در میان استان‌های کم وقوع جرم قرار دارد

به گزارش اهرامروز به نقل از مهر، حسین عبدی در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ وقوع جرایم به دلایل مختلف از جمله وجود مردم فهیم و با فرهنگ، خدمات رسانی و فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط فرهنگی جزو استان‌های کم‌وقوع جرم بویژه در جرایم خشن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد خدمات پلیس و کلانتری پیشگیرانه و ارائه خدمت به مردم است، ابراز داشت: شیوع اعتیاد به مواد مخدر در میان اقشار مختلف استان به شدت از میانگین کشور پایین است.

عبدی با اشاره به نواقص موجود در فضاهای فیزیکی و عمرانی نیروی انتظامی و کلانتری‌های استان، تاکید کرد: امنیت اصلی‌ترین بستر توسعه است که پلیس با تمام توان این بستر را فراهم می‌کند و اگر محیط‌های خدمت خوشایند باشد این خدمات رسانی‌ها نیز خوشایندتر می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار امنیت و آرامش مردم را مدیون تلاش‌های پلیس و نیروهای انتظامی خواند و گفت: حمایت از نیروی انتظامی، حمایت از توسعه پایدار و جذب سرمایه‌گذاری است.

محمد فرشکاران اظهار کرد: با وظایف خطیر نیروی انتظامی که نیازمند اعتبارات مناسب است، کاملاً آشنا هستم و بر کمک بر کسب درآمد این نهاد تاکید دارم.

وی با بیان اینکه در بعد وظایف حاکمیتی، پیشگیری از وقوع جرم توسط نیروی انتظامی بسیار مهم است، افزود: اکثر ردیف‌های اعتباری به صورت درآمد-هزینه هستند که باید سهم استان را از این ردیف‌ها احصا کنیم.

فرشکاران بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب جرم را ناشی از فقر و شرایط سخت اقتصادی دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا با همدلی و تشریک مساعی، مسائل اساسی مردم را حل و فاصله بین مردم و مسئولان را کاهش دهند.