آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60921
یکشنبه - ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس مطرح کرد:

آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر در گرو انتخاب پیمانکار از سوی وزارت راه

آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر در گرو انتخاب پیمانکار از سوی وزارت راه

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در تشریح آخرین وضعیت پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر گفت: شرکت بلندپایه مجری پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر بود ولی با توجه به عملکرد ضعیفی که داشت، وزارت راه و شهرسازی این شرکت را از پروژه خلع ید نمود.

وی افزود: تغییر و تحول در پروژه‌های راه‌سازی مراحلی دارد که باید از نظر قانونی این مراحل سپری شود، چندماه پیش‌تر مناقصه برای انتخاب پیمانکار پروژه برگزار شد اما گفتند تنها یک شرکت در مناقصه شرکت کرده و آن هم نمی‌تواند پروژه را پیش ببرد به همین دلیل مناقصه دوم در این هفته برگزار می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، خواستار واگذاری پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر به قرارگاه خاتم الانبیاء شد و گفت: برای ساخت ۱۸ کیلومتر از بزرگراه اهر-مشگین‌شهر ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است و طبق وعده‌های داده شده، منتظر انتخاب پیمانکار برای تکمیل این پروژه بزرگراهی هستیم هرچند معتقدیم قرارگاه خاتم الانبیاء بهتر می‌تواند این پروژه را پیش ببرد.

محرم‌زاده از آغاز عملیات اجرایی پروژه دوبانده کردن کمربندی جنوبی اهر خبر داد، یادآور شد: عملیات اجرایی برای ۲ بانده کردن کمربندی جنوبی اهر (اتصال بزرگراه اهر-تبریز به بزرگراه اهر-مشگین‌شهر) شروع می‌شود.

وی تأکید کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی طی نامه‌ای می‌خواهد پروژه نیمه‌تمام کمربندی شرقی اهر را جهت تکمیل کردن آن به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار کند تا جاده مشگین‌شهر به جاده کلیبر متصل شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با گلایه از نیمه‌تمام ماندن پروژه کمربندی غربی خاطرنشان کرد: هزینه این پروژه از سوی شرکت مس تأمین می‌شود و نیمه‌تمام ماندن آن برای همه سؤال است، از این‌رو دلیل نیمه‌تمام ماندن پروژه کمربندی غربی را پیگیری می‌کنیم