آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 61636
دوشنبه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
عضو شورای اسلامی شهر اهر:

اطلاعی از اجبار شهردار اهر به استعفاء ندارم/ لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر تصویب نشده است/ شورای شهر اختیارات شهردار اهر را تصویب نکرده است/ بدون لایحه بودجه شهردار اهر نمی‌تواند اقدامی انجام دهد

اطلاعی از اجبار شهردار اهر به استعفاء ندارم/ لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر تصویب نشده است/ شورای شهر اختیارات شهردار اهر را تصویب نکرده است/ بدون لایحه بودجه شهردار اهر نمی‌تواند اقدامی انجام دهد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، ایمان ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که آیا اجبار شهردار اهر از سوی اعضای شورای شهر و برخی اشخاص برای استعفاء حقیقت دارد؟ اظهار داشت: من اطلاعی از اجبار شهردار اهر به استعفاء ندارم، لازم است این موضوع بررسی شود که چه کسانی پشت‌پرده استعفای شهردار اهر را پی‌گیری می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اهر در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص عدم تصویب و ابلاغ لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر از سوی شورای اسلامی شهر اهر افزود: وظیفه ریاست شورا تشکیل جلسات با همراهی اعضا و تعیین تکلیف لایحه بودجه و ایجاد جنب و جوش عمرانی در شهر است. تا بتوانیم لایحه بودجه شهرداری اهر را تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه نه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر به‌طور کامل تصویب و به شهردار اهر ابلاغ شده و نه به شهردار تفویض اختیار شده است، تنها کلیات لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری اهر تصویب شده و هنوز جزئیات، مصوب نشده تا شهردار اهر بتواند پروژه‌ای را اجرایی کند.

ایمانی بابیان این‌که تا زمانی لایحه بودجه شهرداری اهر تصویب نشود، شهردار هر اقدامی انجام دهد از نظر قانون تخلف محسوب می‌شود، گفت: رفتار شورای اسلامی شهر اهر این‌گونه است که انگار به شهردار گفته‌ایم با دست خالی (نه لایحه بودجه و نه تفویض اختیار می‌دهیم) باید برای شورای شهر در قبال مردم عملکردتراشی کند، این دوگانگی عوام‌فریبی و تحریک مردم علیه شهردار منتخب، تنها به ضرر شورای شهر اهر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اهر اضافه کرد: در روزهای اخیر برخی از همکاران در شورا قصد استیضاح شهردار اهر را داشتند ولی با مخالفت چند تن از اعضای دیگر مواجه شد که دلیل عدم امضای استیضاح هم این بود که وقتی اختیاراتی به شهردار نداده‌ایم چگونه باید انتظار داشته باشیم تا اقدامی انجام دهد؛ ۲۱ روز از فروردین‌ماه سپری می‌شود اما هنوز اختیارات شهردار اهر از سوی شورای اسلامی شهر تفویض نشده است.

وی با تأکید بر این‌که امیدوارم همکاران شورا تا چند روز آینده همت کنند تا لایحه بودجه شهرداری اهر را تصویب نماییم و شهرداری اهر را از رکود عمرانی و ..‌. خارج سازیم، خاطرنشان کرد: شهردار اهر در حال حاضر از سوی شورای اسلامی شهر هیچ‌گونه اختیاراتی برای ایجاد تحرک در شهر را ندارد.

ایمانی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای عموم شهروندان، از نقصان‌های موجود در شهر از حضور شهروندان به نوبه خود عذرخواهی نموده و اظهار امیدواری کرد: با تلاش همکاران و پرسنل شهرداری اهر برای جبران کاستی‌ها تلاش وافر نمایند.

خبر از: علی دایلاری اصل