آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 59249
شنبه - ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی مشکلات بزرگراه اهر-تبریز را حل نمی‌کند/ آزادراه اهر-مرز آذربایجان ردیف بودجه می‌گیرد/ کمربندی اهر-مشگین‌شهر به بزرگراه ارتقاء می‌یابد

اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی مشکلات بزرگراه اهر-تبریز را حل نمی‌کند/ آزادراه اهر-مرز آذربایجان ردیف بودجه می‌گیرد/ کمربندی اهر-مشگین‌شهر به بزرگراه ارتقاء می‌یابد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابوالقاسم سلطانی در حاشیه بازدید از روند احداث بزرگراه اهر-مشگین‌شهر با اشاره به این‌که استان آذربایجان شرقی در حال حاضر ۲۸۹ کیلومتر آزادراه دارد، گفت: زمانی که بنده مسئولیت اداره‌کل راه و شهرسازی استان را تحویل گرفتم، تنها ۳۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان داشتیم ولی اکنون این آذربایجان شرقی ۵۸۰ کیلومتر بزرگراه دارد، در کنار این‌ها؛ ۷۵۰ کیلومتر برنامه ساخت آزادراه در استان داریم و چون دولت منابع مالی ندارد سعی می‌کنیم تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های آزادراهی تبریز-ارومیه به طول ۱۴۰ کیلومتر، مراغه-هشترود به طول ۱۱۱ کیلومتر، آزادراه رینگ دوم تبریز به صورت مشارکتی، تبریز-مرند-بازرگان به طول ۶۴ کیلومتر و شبستر-تبریز به طول ۴۲ کیلومتر در حال اجراست.

وی اضافه کرد: پروژه آزادراه اهر-مرز آذربایجان ردیف بودجه‌ای ندارد ولی ما مطالعات امکان‌سنجی این پروژه آزادراهی را انجام داده‌ایم و این پروژه را جهت اخذ مجوز ۲۳ قانون برنامه توسعه کشور معرفی کردیم تا به سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه تعریف ردیف بودجه داده شود و از طرفی هم دولت بتواند برای احداث آزادراه اهر-مرز آذربایجان سرمایه‌گذار بخش خصوصی جذب کند.

اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی مشکلات بزرگراه اهر-تبریز را حل نمی‌کند

سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که طی روزهای گذشته برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز با دستور وزیر راه و شهرسازی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، آیا این اعتبار واریز شده یا خیر؟ گفت: امسال اعتباری که برای بزرگراه اهر-تبریز پیش‌بینی شده نزدیک به ۳۹ میلیارد تومان است و ما خواهان تخصیص کامل بودجه پیش‌بینی شده هستیم نه این ۲۰ میلیارد تومان! هرچند درخواست نماینده اهر و هریس از وزیر راه برای ۲۰ میلیارد تومان شاید قابل تحسین باشد ولی تخصیص این رقمی که وزیر راه با آن موافقت کرده‌اند با سازمان برنامه و بودجه است و ارتباطی به وزارت راه ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بابیان این‌که پروژه بزرگراه اهر-تبریز تنها پروژه جهش اقتصادی آذربایجان شرقی است، گفت: مشکلات بزرگراه اهر-تبریز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی حل نمی‌شود و ما به دنبال تخصیص کامل اعتبار پیش‌بینی شده هستیم، الان فقط به پیمانکاران این پروژه بزرگراهی ۲۵ میلیارد تومان بدهی داریم.

وی با قدردانی از پیگیری‌های نماینده سابق و فعلی اهر و هریس برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز گفت: در حال حاضر ۲٫۵ کیلومتر از این پروژه آماده آسفالت‌ریزی است، امیدوارم امسال بتوانیم بزرگراه اهر-تبریز را تکمیل و به اتمام برسانیم.

گردنه‌ی گویجه‌بئل در بزرگراه اهر-تبریز، دوبانده می‌شود

سلطانی اضافه کرد: سال ۹۵ برای بزرگراه اهر-تبریز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود، اکنون در شرایطی روند ساخت بزرگراه اهر-تبریز را پیش ‌می‌بریم که از پیمانکاری پول قرض می‌کنم و به پیمانکار دیگری می‌دهم تا تجهیزات خود را تامین کند و برخی محدودیت‌هایی هم بوده که شخصاً مسئولیت قبول کرده‌ام تا پروژه متوقف یا کند نشود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برنده مناقصه دوبانده کردن گردنه‌ی گویجه‌بئل در بزرگراه اهر-تبریز یک شرکت دولتی است، گفت: دوبانده کردن گردنه‌ی گویجه‌بئل در بزرگراه اهر-تبریز در مرحله تجهیز کارگاه است.

وی با تاکید بر این‌که متاسفانه استان ما به پروژه‌های مشترک از جمله محورهای مواصلاتی بی‌تفاوت است، گفت: بنده از ابتدا مخالف عدم اجرای پروژه‌های بین استانی بودم، به عبارتی وقتی می‌دیدم جاده اصلاندوز-جلفا، تسوج-سلماس و اهر-مشگین‌شهر از طرف استان همجوار احداث می‌کنند ولی در استان خبری نیست ولی نمی‌دانم آذربایجان شرقی برای پیگیری احداث بزرگراه از دو سمت بی‌تفاوتی نشان می‌داد.

کمربندی اهر-مشگین‌شهر به بزرگراه ارتقاء می‌یابد

سلطانی افزود: مدیریت ساخت بزرگراه اهر-مشگین‌شهر با استان اردبیل است و سال گذشته بود که با همراهی نماینده اهر و هریس توانستیم ساخت بزرگراه اهر-مشگین‌شهر را از سمت اهر نیز آغاز کنیم ولی متاسفانه تاکنون کارکرد پیمانکار پرداخت نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با ابراز خوشحالی از کاهش تلفات جانی در سوانح جاده‌ای در جاده‌های استان گفت: خوشبختانه امسال تلفات جانی در سوانح جاده‌ای استان کاهش چشمگیری داشت که می‌توان گفت ۵۰ درصد کاهش تلفات جانی مربوط به جاده اهر-تبریز بود اما با این حال هنوز حوادث جاده‌ای در بزرگراه اهر-تبریز وجود دارد به طوری که تجاوز از سرعت مجاز در این جاده کاملاً مشهود است.

وی در پایان از آغاز ارتقای کمربندی اهر-مشگین‌شهر به بزرگراه از سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/