آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 61297
دوشنبه - ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اهر مطرح کرد:

برخی مناطق از خدمات‌رسانی تاکسی‌رانی محروم هستند/ افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌ها در اهر/ ضرورت راه‌اندازی گشت تاکسی‌رانی در اهر

برخی مناطق از خدمات‌رسانی تاکسی‌رانی محروم هستند/ افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌ها در اهر/ ضرورت راه‌اندازی گشت تاکسی‌رانی در اهر

به گزارش اهرامروز، شهریار عزیزی در جلسه کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اهر با انتقاد از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌ها و تاکسی‌تلفنی‌ها در اهر اظهار داشت: متأسفانه در نتیجه نبود نظارت‌های کافی، تاکسی‌ها کرایه ۱۵۰۰ تومانی را به ۲۰۰۰ تومان افزایش داده‌اند و بهانه می‌کنند که پول خُرد نداریم!

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اهر بر لزوم فعال‌سازی گشت مشترک تاکسی‌رانی با همکاری سازمان حمل و نقل شهرداری و شرکت تعاونی تاکسی‌رانی در اهر تأکید کرد و افزود: برخی محلات در شهر اهر فاقد ایستگاه تاکسی هستند، در حالی که باید تمامی شهروندان اهری به ابتدایی‌ترین خدمات دسترسی داشته باشند اما تابه‌حال محروم مانده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از مالک تاکسی‌ها قبل از ظهر خود مسافربری می‌کنند و بعد از ظهر تاکسی را به افرادی می‌سپارند که فاقد هویت و کارت شهری هستند این در حالی است که راننده تاکسی بایستی صلاحیت‌اش برای مراجع ذی‌صلاح تأیید شده باشد.

عزیزی با اشاره به این‌که برخی از تاکسی‌رانان صرفاً از امتیازات تاکسی استفاده می‌کنند در حالی که این قبیل تاکسی‌ها نفعی برای مردم ندارد، گفت: اینکه سهمیه بنزین تاکسی فروخته شود و تاکسی فعال نباشد را به هیچ عنوان قابل‌قبول نمی‌دانیم؛ لذا باید سازمان حمل و نقل شهرداری اهر آمار دقیق تاکسی‌های فعال را احصاء کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اهر مجدداً بر لزوم نظارت بر کرایه تاکسی‌ها تأکید کرد و گفت: پول خُرد نباید بهانه‌ای برای افزایش هزینه به مردم باشد و از طرفی تابلوی نرخ کرایه مسیر در تاکسی‌ها وجود ندارد.

وی با تأکید بر این‌که مناطق کم‌برخوردار شهر اهر از خدمات تاکسی‌رانی محروم هستند، یادآور شد: مناطقی همچون شله‌بران، رسالت، عادل‌آباد و … چون ایستگاه تاکسی و خدمات تاکسی‌رانی ندارند مجبورند با درآمد اندک از تاکسی‌تلفنی استفاده کنند.

عزیزی با انتقاد از این‌که چرا مردم برای استفاده از خدمات تاکسی‌رانی باید هزینه مازاد بر نرخ مصوب بپردازند؟ گفت: تاکسی‌ها به جای اینکه باری از دوش مردم بردارند بیشتر باری بر دوش مردم تحمیل می‌کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اهر اضافه کرد: برخی خودروهای شخصی بدون اینکه آرم و علائم تاکسی داشته باشند، اقدام به حمل و نقل مسافر می‌کنند و کرایه دو برابر نیز می‌گیرند، در صورتی که اگر نظارت کافی صورت گیرد و در ایستگاه‌های تاکسی تجدیدنظر شود قطعاً افراد سودجو نمی‌توانند مجالی برای فعالیت داشته باشند.

خبر از: علی دایلاری اصل