آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60572
پنجشنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر:

بیش از ۱۰۰۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال اهری واکسینه شدند

بیش از ۱۰۰۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال اهری واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال شهرستان اهر واکسن کرونا تزریق شده و حدود ۱۲۰۰ نفر هنوز باقی مانده‌اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت واکسیناسیون کرونا در پیشگیری از پیک کشنده بیماری، افراد باقیمانده بالای ۸۰ سال جهت انجام واکسیناسیون کرونا تا پایان این هفته می‌توانند به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند.

ادامه داد: کلیه مراکز سلامت سطح شهر اهر جهت پیشگیری از تجمع باز بوده و آماده واکسیناسیون سالمندان عزیز بالای ۸۰ سال هستند.

میرزاپور بر استفاده مستمر از ماسک در بیرون از خانه، شستشوی مکرر دست، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و خواستار توجه جدی همشهریان به این امر شد.

وی گفت: هیچ فردی مصون از بیماری نیست و هر فردی ممکن است به بیماری مبتلا باشند به طوری که بیش از ۸۰ درصد مبتلایان بدون داشتن علائم خاصی ناقل ویروس بوده و به این علت نباید بدون ماسک در اماکن عمومی ظاهر شوند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی برای مقابله با کرونا افزود: با توجه به مشاهده و تایید شیوع کرونای هندی در برخی نقاط کشور از جمله آذربایجان غربی، تنها راه قطع زنجیره این بیماری منحوس را واکسیناسیون حداکثری است.

انتهای پیام