آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 60198
یکشنبه - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر:

تبدیل جاده کمربندی اهر- مشگین‌شهر به بزرگراه

به گزارش اهرامروز، علی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر آخرین روند اجرایی پروژه‌های بزرگراه اهر-مشگین‌شهر، جاده کمربندی اهر-مشگین‌شهر و گردنه‌ی گویجه‌بئل را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: گردنه‌ی گویجه‌بئل واقع در بزرگراه اهر-تبریز به طول سه کیلومتر در راستای ارتقای جاده اهر-تبریز به بزرگراه؛ دوبانده می‌شود و از سال گذشته عملیات اجرایی این قطعه شروع شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر افزود: اعتباری که برای ارتقای گردنه‌ی گویجه‌بئل به بزرگراه با پیمانکار منعقد شده ۲۷ میلیارد تومان بوده که تاکنون برای پیشرفت فیزیکی ۱۲.۵ درصد؛ ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به صورت نقدی و ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز به صورت اوراق به پیمانکار پرداخت شده است.

وی همچنین به آخرین وضعیت پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی بزرگراه اهر-مشگین‌شهر به طول ۱۸ کیلومتر از سمت اهر از مهرماه سال گذشته آغاز شده و با گذشت نزدیک به یک و نیم سال از پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۰ درصد برخوردار است.

سلطانی بابیان این‌که برای ارتقای ۱۸ کیلومتر از جاده اهر-مشگین‌شهر؛ ۷۳ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: تا به حال از مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای این قطعه از بزرگراه اهر-مشگین‌شهر؛ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب اوراق پرداخت شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر؛ عدم تخصیص به موقع اعتبارات و تملک اراضی حاشیه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر را از جمله موانع پیشرفت این پروژه عنوان کرد.

وی در ادامه از کلنگ‌زنی ارتقای جاده کمربندی اهر-مشگین‌شهر به بزرگراه هم‌زمان با دهه مبارک فجر خبر داد، یادآور شد: جاده کمربندی اهر-مشگین‌شهر به طول ۶ کیلومتر جهت ارتقا به بزرگراه طی مناقصه به پیمانکار واگذار شده و هم‌زمان با دهه مبارک فجر این پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

سلطانی با تأکید بر این‌که زمان اجرای پروژه ارتقای جاده کمربندی اهر-مشگین‌شهر توسط پیمانکار شرکت توسعه و منابع آب و انرژی ۳۶ ماه تعیین شده است، خاطرنشان کرد: برای این پروژه ۷۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.