آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 60380
پنجشنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
جانشین سپاه ناحیه اهر در شورای پیشگیری از وقوع جرم خبر داد:

تبلیغات علنی و زودهنگام ۳۸ کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر در اهر/ فعالیت و یارگیری برخی از کاندیداهای غیربومی در شهر اهر

تبلیغات علنی و زودهنگام ۳۸ کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر در اهر/ فعالیت و یارگیری برخی از کاندیداهای غیربومی در شهر اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار سعید میرزامحمدی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر با موضوع انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری با اشاره به این‌که برخی از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر؛ اندازه بنرها و پوسترهای تعیین شده در قانون را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: فاصله ستاد انتخاباتی کاندیداها مراعات و ابعاد و اندازه پوسترها و بنرها در هر شرایطی باید منطبق با آنچه که در قانون پیش‌بینی شده باشد.

جانشین سپاه ناحیه اهر بر لزوم توجیه کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر از لحاظ شرایط سیاسی و امنیتی تأکید کرد و افزود: همه کاندیداها که نمی‌توانند عضو شورا شوند، شهر اهر ۷ غضو شورا خواهد داشت.

وی بابیان این‌که خرید و فروش آراء و تبلیغات حین برگزاری انتخابات توسط کاندیداها و اطرافیان در ادوار قبل محرز بود، گفت: متأسفانه برخی‌ها از چهره‌های سرشناس برای جلب آرای مردم در مقابل محل استقرار صندوق‌های اخذ رأی استفاده می‌کنند.

میرزامحمدی از تبلیغات زودهنگام ۳۸ نفر از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر در فضای مجازی و حقیقی خبر داد، اضافه کرد: هستند کاندیداهایی که در فضای مجازی فعالیت دارند و برخی نیز به دیوارنویسی روی آورده‌اند، در حالی که تبلیغات زودهنگام طبق قانون ممنوع بوده و جزو تخلفات محسوب می‌شود و سپاه ناحیه اهر گزارش تبلیغات زودهنگام کاندیداها را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهد.

جانشین سپاه ناحیه اهر همچنین از تشکیل اکیپ‌بندی و ائتلاف کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر خبر داد، گفت: برخی‌ها برای خود اکیپ با این عنوان که “ما از شما حمایت می‌کنیم و شما هم باید از ما حمایت کنید”، جمع می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که توهین و اهانت کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به همدیگر و اطرافیان؛ گاهاً منجر به اختلافات و بی‌اعتمادی می‌شود، یادآور شد: کارناوال‌های کاندیداهای پیروز انتخابات شورای اسلامی شهر در اهر نباید به راه بیفتد لذا بعد از ثبت‌نام باید تذکرات لازم به کاندیداها داده شود.

میرزامحمدی از یارگیری و خرید آرای مردم اهر توسط کاندیداهای خارج از شهرستان انتخابات شورای اسلامی شهر خبر داد، گفت: برخی از کاندیداها از اکنون به فکر خرید آراء و انتقال شهروندان اهری به خارج از شهرستان هستند تا در انتخابات شهرستانی دیگر شرکت کنند.

جانشین سپاه ناحیه اهر در پایان بر لزوم تذکر به تبلیغات زودهنگام کاندیداها در فضای مجازی و رصد کامل تحرکات کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر در فضای مجازی تأکید کرد.