آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59496
یکشنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
فرماندار شهرستان اهر:

تشدید نظارت بر روند برگزاری عزاداری‌ها در شهرستان اهر

تشدید نظارت بر روند برگزاری عزاداری‌ها در شهرستان اهر

به گزارش اهرامروز به نقل از ایسنا، رسول خدابخش در جمع خبرنگاران، ضمن اظهار نگرانی از وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان اهر خواستار رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دستورات ستاد کرونا از سوی مردم و مسئولان این شهرستان شد.

وی افزود: باید در این برهه از زمان، مراسمات عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) به گونه‌ای برگزار شود که علاوه بر توجه به بهداشت و سلامتی مردم، خدای نکرده به مقام و منزلت دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) نیز آسیب و خدشه‌ای وارد نشود.

وی گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا از همین اولین روزهای ماه محرم نظارت‌ها را بر نحوه برگزاری مراسمات و عزاداری در داخل شهر و روستاها، به ویژه روستاهای بزرگ تشدید خواهیم داد.

خدابخش افزود: عزاداری‌های امسال متفاوت با سال‌های گذشته خواهد بود و در فضای باز دسته‌های عزاداری بدون حرکت در یک محل عزاداری خواهند کرد؛ زمان عزاداری‌ها نیز از ساعت  ۱۰ الی ۱۱:۳۰ و بدون تجمع بوده و توزیع نذر و استفاده از طبل نیز ممنوع است.

خدابخش بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول عزاداری‌ها تاکید کرد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همه ما تابع دستورات ستاد کرونا هستیم و اولویت نیز سلامتی مردم است.

به گزارش ایسنا، وی، خدمت به مردم شهرستان اهر را یک افتخار برشمرد و افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود شهرستان در راستای پیشرفت، عمران و توسعه همه جانبه از اهداف اصلی فرمانداری بوده و در این زمینه با هیچ مدیر و مسئولی تعارفی نخواهیم کرد.

وی، اجرای هرگونه پروژه‌های عمرانی و خدماتی در اهر را منوط  به کار مطالعاتی و کارشناسی دانست و افزود: بدون کار کارشناسی هیچ پروژه‌ای قابل اجرا و عملی نخواهد بود.

فرماندار اهر، ظرفیت‌های شهرستان و منطقه ارسباران را به عنوان هسته‌های کلیدی توسعه برشمرد و بر عملیاتی کردن پروژه‌ها با همفکری صاحبان فکر و ایده و کمک همه جانبه مردم و مسئولان در رسیدن به توسعه و اشتغال پایدار در منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام