آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60887
شنبه - ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس مطرح کرد:

تکمیل طرح‌های عمرانی روستاهای اهر و هریس با اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی/ ۳۲ روستای اهر در معرض حوادث غیرمترقبه

تکمیل طرح‌های عمرانی روستاهای اهر و هریس با اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی/ ۳۲ روستای اهر در معرض حوادث غیرمترقبه

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در جلسه مشترک با معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به نیاز مبرم ۸۶ روستای شهرستان‌های اهر و هریس به بازنگری طرح هادی روستایی افزود: عمده مشکلات روستاهای اهر و هریس از تأخیر در بازنگری طرح هادی روستایی ناشی می‌شود، به طوری‌که ۵۳ روستای اهر و ۳۳ روستای هریس عمر ۱۰ ساله طرح هادی را سپری کرده‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تعریف پروژه‌های عمرانی به ارزش ۹ میلیارد تومان در روستاهای شهرستان اهر خبر داد و گفت: برای سال‌جاری پروژه‌های عمرانی به ارزش ۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و روستاهای دارای مشکل پیش‌بینی شده است.

وی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به احداث سیل‌بند در روستاهای شهرستان اهر بیان کرد: با توجه به‌ این‌که ۳۲ روستای اهر در معرض حوادث غیرمترقبه قرار دارند و از طرفی اکثر روستاهای شهرستان اهر نیاز به احداث سیل‌بند دارند، ولی متأسفانه در طول ۸ سال گذشته هیچ‌گونه اعتباری از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه اختصاص نیافته است.

محرم‌زاده در ادامه بابیان این‌که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ریالی از دولت بودجه دریافت نمی‌کند، یادآور شد: بنیاد مسکن در بحران‌ها، حوادث غیرمترقبه و تأمین مسکن همواره در کنار مردم است و همیشه برای عمران و آبادانی روستاها و رفاه روستائیان می‌کوشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روستاهای منطقه ارسباران علی‌الخصوص شهرستان‌های اهر و هریس از محرومیت رنج می‌برند و تابه‌حال آن‌چنان که باید و شاید در مسیر دریافت خدمات دولت و زیرساخت‌های زیربنایی قرار نگرفته‌اند.

وی با تأکید بر عقب‌ماندگی شهرستان‌های اهر و هریس از نظر احداث راه‌های روستایی از میانگین کشوری تصریح کرد: متأسفانه دیوار حائل در روستای سرای شهرستان هریس به طول ۱۱۰ متر احداث گردیده، ولی به لحاظ محدودیت منابع مالی این طرح به صورت نیمه‌تمام مانده است.

محرم‌زاده ابراز داشت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مناطق روستایی، بازنگری طرح هادی ۸۳ روستا و سایر نیازمندی‌های ضروری روستاهای اهر و هریس نیازمند تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش اعتبارات عمران روستایی شهرستان‌های اهر و هریس شد و خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت روستاهای اهر و هریس؛ انتظار داریم تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تبع وظایف و اهدافی که در حوزه محرومیت‌زدایی دارد نگاه ویژه‌ای به رفع محرومیت از روستاهای اهر و هریس داشته باشد.

خبر از: علی دایلاری اصل