آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » صفحه نخست » مجلس » ویژه
کد خبر : 59241
پنجشنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
نماینده مردم کلیبر در مجلس:

“خطای انسانی” بیش از ۹۰ درصد در آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران نقش دارد

“خطای انسانی” بیش از ۹۰ درصد در آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران نقش دارد

حسین حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به اینکه جوامع محلی، مدیران، نیروهای مسلح و نیروهای امدادی اطفای حریق در منطقه آتش سوزی جنگل‌های ارسباران در محدوده خداآفرین حضور فعال دارند، اظهار داشت: سر منشا آتش‌سوزی دوباره فعال شده و باید ریشه‌ای با این حریق مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه نسبت به سال‌های گذشته، مقابله با آتش سوزی، نیروهای امدادی و مدیریتی استان انسجام بیشتری دارند، گفت: یک فروند بالگرد در منطقه برای هلی‌برن نیروها و پایش آسمانی حضور دارد که بالگرد بسکت‌دار هم از امروز وارد منطقه می‌شود تا به اطفای حریق هوایی در مناطق صعب‌العبور اقدام کند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس افزود: در سال‌های گذشته اعزام بالگرد و… برای اطفای حریق بیش از یک هفته زمان می‌برد و زمان طلایی اطفا را از دست می‌دادیم و آتش بیشتر گسترش می‌یافت اما امسال خود وزارت کشور پیگیر اعزام بالگرد و اطفای به‌موقع است.

بیشتر بخوانیدگسترش دوباره آتش سوزی جنگل‌های ارسباران پس از مهار/تقاضای ارسال بالگرد برای مهار حریق
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم اطفای آتش‌سوزی‌ها در کمترین زمان و با کمترین خسارت به نتیجه برسد چراکه این جنگل‌ها اهمیت ویژه‌ای برای مردم منطقه و حتی کشور دارد.

حاتمی در پاسخ به اینکه این آتش سوزی‌ها عمدی است یا غیرعمدی است؟ خاطر نشان کرد: این موضوع نیاز به تحقیق و بررسی دقیق دارد اما اینکه خطای انسانی در آتش سوزی دخیل است، به نظر من بیش از ۹۰ درصد این درست است و خطای انسانی در ایجاد آتش سوزی نقش دارد.

وی از دستگاه‌های متولی خواست تا جوامع محلی را برای مقابله و پیشگیری از آتش سوزی آموزش دهند، ابراز داشت: جنگل نشینان باید مراقبت از جنگل را آموزش داده و آشتی دهیم تا در زمان نیاز همکاری بیشتری داشته باشند، ضمن اینکه اکنون هم پیشگام اطفای حریق هستند اما آموزش اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام