آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » قضایی و انتظامی
کد خبر : 59093
دوشنبه - ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
امام جمعه اهر:

دستگاه قضایی در هیچ شرایطی نباید به جریانات سیاسی وارد شود/ حفظ آبروی مؤمنان در دستگاه قضایی از واجبات است

دستگاه قضایی در هیچ شرایطی نباید به جریانات سیاسی وارد شود/ حفظ آبروی مؤمنان در دستگاه قضایی از واجبات است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار رئیس دادگستری، دادستان و قضات دستگاه قضایی با وی به مناسبت هفته‌ی قوه قضائیه اظهار داشت: تبعیض نژادی در دین اسلام جایگاهی ندارد و کاملاً نفی شده است اما در آمریکا می‌بینیم که مردم در حرکت‌های نژادپرستانه آمریکایی‌ها به خاک و خون افتاده‌اند.

وی با اشاره به این‌که شعار «ما می‌توانیم» در جمهوری اسلامی ایران توسط نخبگان و مهندسان تحقق می‌یابد، افزود: سپاه پاسداران قهرمان با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها توانست ماهواره‌ای به فضا پرتاب کند که خوشبختانه موفقیت‌آمیز بود و این نشان که ایرانیان در محدودیت‌ها می‌توانند به خواسته‌شان دست یابند.

امام جمعه اهر اضافه کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به پاکسازی درون قوه قضائیه و برون این قوه از فساد و پیگیری آن توسط آیت‌الله رئیسی اهمیت خاصی داشت، یعنی سلامت نظام جمهوری اسلامی بستگی به سلامت قوه قضائیه است.

حاجی‌زاده با ذکر این‌که در روزها و ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، خیلی‌ها از منافقین و دشمنان سعی کردند تا افراد تأثیرگذار انقلاب اسلامی را از میان بردارند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم قرار گرفتن در شرایط تحریمی و محدودیت‌های اقتصادی، همواره در حوزه‌های مختلف پیشرفت می‌کند.

وی با تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان گفت: شهید بهشتی به تعبیر امام راحل “یک امت بود برای ملت”؛ به هر حال یک چله از انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد چله دوم شده‌ایم.

امام جمعه اهر گفت: اگر پیش‌بینی‌های رهبر انقلاب تحقق یابد، رفته‌رفته وضعیت کشورمان بهتر می‌شود؛ با تغییر و تحول‌ها در بدنه نظام جمهوری اسلامی و استفاده از ظرفیت‌ها روند بهبود وضعیت کشور به راه افتاده است.

حاجی‌زاده با تاکید بر این‌که رسیدگی به ۳۸۰۰۰ فقره پرونده واقعاً کار سختی است، گفت: باید برای هر یک پرونده ساعت‌ها زمان صرف می‌شود و این مهم نشان دهنده سختی کار در دستگاه قضایی است و از طرفی از میزان فعالیت دستگاه‌ها و نهادها مطلع هستم به طوری که شکایت‌ از دستگاه‌ها به بنده نیز واصل می‌شود شاید از اداره‌ای کمتر یا بیشتر باشد ولی در مجموع عملکرد دستگاه قضایی قابل قبول است.

وی تاکید کرد: اهر شهری مناسب برای خدمتگزاری است و مردم نجیب و با فرهنگ شهرستان اهر مستحق خدمت هستند اما باید در خدمت‌‌رسانی به مردم سعه‌صدر داشته باشیم.

امام جمعه اهر خطاب به قضات دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب اهر گفت: هرچه می‌توانید مطالعه کنید و بر معلومات خود بیفزایید و در رسیدگی به امور مردمی ضمن این‌که باید سعه‌صدر داشته باشیم باید به گره‌گشایی از مشکلات مردم نیز علاقه‌مند باشیم.

حاجی‌زاده بیان کرد: نباید از سخنان مقام معظم رهبری در هیچ شرایطی غفلت شود و سعی کنید تا منویات رهبر معظم انقلاب را در دستگاه قضایی محقق شود.

وی با تاکید بر این‌که دستگاه قضایی در هیچ شرایطی نباید به جریانات سیاسی وارد شده و یا غرض‌ورزی‌ها در رسیدگی به پرونده‌ها دخیل شود، افزود: باید قضات و مسئولان قضایی با اعمال خود نشان دهند فردی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کند اطمینان داشته باشد که حق او در دستگاه احیا می‌شود.

امام جمعه اهر تصریح کرد: بر حفظ آبروی مؤمنان در دستگاه قضایی تأکید زیادی داریم تا اجازه ندهند آبروی مؤمنی در دستگاه قضایی از بین برود.

حاجی‌زاده با انتقاد از تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان اهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر با آن‌که در قانون مورد حمایت قرار گرفته، ولی با این حال تعطیل است و دستگاه قضایی باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند البته طبق قانون!

وی مجدداً خطاب به مسئولان قضایی شهرستان اهر خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی بایستی انقلابی بماند و انقلابی عمل کند، این عملکرد انقلابی می‌تواند به پیشرفت و توسعه جامعه منجر شود.

انتهای پیام/