آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس » ویژه
کد خبر : 59417
یکشنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس مطرح کرد:

شرکت مس در قبال مردم اهر و هریس مسئولیت اجتماعی دارد/ بانک‌ها به صورت مافیایی اداره می‌شوند/ مجتمع مس سونگون برای مردم قره‌داغ چه منافعی دارد؟

شرکت مس در قبال مردم اهر و هریس مسئولیت اجتماعی دارد/ بانک‌ها به صورت مافیایی اداره می‌شوند/ مجتمع مس سونگون برای مردم قره‌داغ چه منافعی دارد؟

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در جلسه هماهنگی دومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه در آستانه ماه محرم و صفر که در بیت امام جمعه اهر برگزار شد، اظهار داشت: الحق والانصاف کادر درمانی و مجموعه شبکه بهداشت و درمان اهر از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس کرونا هستند و تاکنون جانانه برای مردم خدمات‌رسانی کرده‌اند، بهتر بود در این جلسات از آن‌ها یادی می‌کردیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: مردم اهر، آن‌ مردمی نیستند که نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی همشهریان و همسایگان خود در شرایط کرونایی بی‌تفاوت باشند، البته نقش سپاه و بسیج هم در کنار کادر درمانی در روزهای سخت کرونایی غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به این‌که سپاه شهرستان‌های اهر و هریس در جریان شیوع کرونا چه در کمک‌رسانی به مردم و چه در مقابله با این ویروس بسیار خوب عمل کردند، گفت: ۳۸ درصد جمعیت شهری اهر؛ حاشیه‌نشین هستند و همان‌طور که می‌دانیم حاشیه‌نشینان از لحاظ مسائل اقتصادی و معیشتی مشکلات عدیده‌ای دارند.

محرم‌زاده تصریح کرد: این‌که اقتصاد و معیشت ما معلول است شکّی نیست، متأسفانه تورم این روزها افسارگسیخته بالا می‌رود و نظارت‌‌ها بر کنترل قیمت‌ها چه در سطح شهرستان و چه سطح کلان بسیار پایین است و این مسائل بر مردم فشار مضاعفی وارد می‌کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با ذکر این‌که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان اهر با وجود قرارگیری در کمربند «مس و طلا»؛ از آن‌ها بهره‌برداری درستی نمی‌شود، گفت: متأسفانه از معادن مس و طلای اهر نه استخراج و نه اکتشاف درستی نمی‌کنند و از طرفی هم شهرستان اهر از صنایع پایین‌دستی مس و طلا محروم مانده است.

وی تصریح کرد: به نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس گفته‌ام تا با همکاری همدیگر کاری کنیم که مس آذربایجان احیاء و مدیرعامل و هیأت‌مدیره آن‌ مشخص شود و درآمدی که سونگون دارد در منطقه هزینه شود، در حالی که سونگون به صورت جزئی در منطقه هزینه می‌کند و درآمد عمده سونگون به کرمان منتقل می‌شود.

محرم‌زاده بابیان این‌که تابعیت و معین بودن اهر و هریس به مجتمع مس سونگون هیچ‌گونه فایده‌ای برای مردم نداشته است، گفت: شرکت ملی مس ایران شفاف بگوید که مردم اهر و هریس از درآمد مس سونگون چه نفعی برده‌اند؟ آیا شرکت مس در قبال مردم منطقه قره‌‌داغ مسئولیت اجتماعی ندارد؟ چرا تابه‌حال به مطالبات مردم منطقه پاسخ درستی نداده‌اند؟

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ابراز داشت: از این‌که کم و بیش به ورزقان و روستاهای این شهرستان توجه داشته‌اند کمال قدردانی را داریم و خدمات‌دهی جزو مسئولیت‌های اجتماعی بوده، از این‌رو انتظار می‌رود بیش از این‌ها به روستاها و شهرهای ورزقان، اهر و هریس رسیدگی کنند، اما در عین حال اهر و هریس هیچ‌گونه منافعی از وجود مس سونگون نبرده‌اند؛ البته قرار نیست تا دود معدن به چشم مردم اهر و هریس و ورزقان برود و از وجودش بهره‌مند نشوند.

وی خاطرنشان کرد: بنده پیگیر احقاق حق و حقوق مردم اهر و هریس از درآمدهای مس آذربایجان هستم، سؤال بنده این است که چرا مردم قره‌‌داغ نباید از منافع مس سونگون بهره‌مند شوند؟ چرا شرکت مس حداقل‌ترین زیرساخت‌ها را در ورزقان، اهر و هریس ایجاد نمی‌کند؟ ما به دنبال مطالبات مردم از مس آذربایجان و سونگون خواهیم بود.

محرم‌زاده با تأکید بر این‌که بانک‌ها به صورت مافیایی اداره می‌شوند، گفت: مشکلات اصلی مردم در بانک هاست، متأسفانه بانک‌ها هر طور دل‌شان می‌خواهد با مردم رفتار می‌کنند، به هر کس دل‌شان می‌خواهد وام می‌دهند ولی به جوانانی که قصد اشتغال‌ دارند تسهیلات پرداخت نمی‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با ابراز ناخرسندی از مانع‌تراشی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مردم یادآور شد: باید پرداخت تسهیلات ساز و کار یکسانی برای همگان داشته باشد، این‌طور نباشد یک عده وام بگیرند و یک عده که نیاز واقعی دارند در مراحل مشابه هفت‌خوان رستم سیستم بانکی گرفتار شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اهر و هریس به خوبی بکار گرفته شوند دیگر نیازی به جمع‌آوری کمک‌های مردم نخواهد بود، چون اشتغال‌ به طور مستقیم در بهبود معیشت و اقتصاد خانواده‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت و آن‌ وقت نیاز به برگزاری چنین جلساتی نداریم.

محرم‌زاده با قدردانی از حمایت‌های خیرین و مردم نوع‌دوست از نیازمندان ابراز داشت: تا جایی که توان دارم صدای مردم اهر و هریس را به گوش مسئولان استانی و کشوری می‌رسانم و به دنبال احقاق حق و حقوق قانونی مردم منطقه هستم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: از سپاه ناحیه اهر و مسئولان مربوطه در رابطه با برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه قدردانی می‌کنم و در تلاشم تا از نهادها و خیرین برای مساعدت بیشتر به نیازمندان، کمک‌های مادی جذب کنم.

انتهای پیام/