آخرین عناوین اخبار
کد خبر : 59325
یکشنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
شهردار اهر:

شهرداری اهر از جمله معدود شهرداری‌هایی است که متولی آرامستان نیست/ بازارچه دائمی صنایع‌دستی به‌زودی در پارک ولایت ایجاد می‌شود

شهرداری اهر از جمله معدود شهرداری‌هایی است که متولی آرامستان نیست/ بازارچه دائمی صنایع‌دستی به‌زودی در پارک ولایت ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد سرقینی در دیدار اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان اهر با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اظهار داشت: جمعی از هنرمندان متقاضی استفاده از فرهنگسرای شهرداری اهر هستند و حتی درخواست هم داده‌اند، البته شهرداری نمی‌تواند به صورت بهینه از فرهنگسرا استفاده کند از این‌رو با نگاه مثبت قصد واگذاری فرهنگسرای شهرداری اهر را به هنرمندان داریم.

شهردار اهر ادامه داد: هنرمندان می‌توانند از فرهنگسرای شهرداری اهر در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری، تولیدات فرهنگی و آموزشی استفاده کنند، حقیقت این است که شهرداری اهر سال‌هاست حتی ریالی از فرهنگسرا درآمدی ندارد و اگر واگذاری این فرهنگسرا به هنرمندان می‌تواند فضایی برای فعالیت آنها فراهم نمایند قطعاً دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره اینکه ایجاد نگارخانه در عمارت تاریخی شهرداری اهر امکان‌پذیر نیست، گفت: قرار است موزه باستان‌شناسی با محوریت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در عمارت تاریخی شهرداری اهر راه‌اندازی شود و مدیران میراث فرهنگی گفته‌اند که شورای شهر نیز باید این ساختمان را تخلیه کند و طبیعتاً میراث فرهنگی به دلیل مستقل بودن موزه، اجازه ایجاد نگارخانه را نخواهند داد.

سرقینی اضافه کرد: چون روند اداری راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی در عمارت تاریخی شهرداری اهر زمان‌بر خواهد بود با نظر شورای شهر تا زمان ایجاد موزه، استفاده از عمارت شهرداری اهر به عنوان نگارخانه از نظر ما مانعی ندارد.

شهردار اهر در پاسخ به مطالبه ایجاد قطعه هنرمندان در اهر گفت: متاسفانه شهرداری اهر از جمله معدود شهرداری‌هایی است که متولی آرامستان نیست، اما اختصاص قطعه هنرمندان را قطعاً پیگیری می‌کنیم و امیدواریم نتایجی که مدنظر را تحقق بخشیم.

وی بابیان اینکه معذوریتی در آماده‌سازی و نصب تندیس یا سردیس «میرزاجعفر قراجه‌داغی» نداریم، بیان کرد: شهرداری اهر آمادگی دارد تا با همکاری هنرمندان تندیس «میرزاجعفر قراجه‌داغی» را آماده و نصب کند، فقط انتظار داریم هنرمند این حوزه را به ما معرفی کنید.

سرقینی تصریح کرد: پارک ولایت این امکان را می‌دهد تا یک سالن نمایشی هم احداث شود و از طرفی شهرداری در پارک ولایت، گذر مفاخر نیز ایجاد می‌کنیم.

شهردار اهر از هماهنگی میراث فرهنگی و شهرداری اهر برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در پارک ولایت خبر داد و افزود: در خصوص محل بازارچه دائمی صنایع‌دستی با اداره میراث فرهنگی محل‌های مختلفی بررسی شد و نهایتاً پارک ولایت به عنوان محل ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی انتخاب گردید، البته زیرساخت‌های این بازارچه در حال آماده‌سازی و سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن این بازارچه را تکمیل و در اختیار هنرمندان قرار دهیم.

وی با تاکید بر این‌که شهرداری اهر قصد دارد شهربازی را به پارک ولایت انتقال دهد، خاطرنشان کرد: هرچند در بحث انتقال شهربازی به پارک ولایت مخالفت‌هایی وجود دارد اما ایجاد زیرساخت‌های لازم و انتقال شهربازی در کنار ایجاد بازارچه صنایع‌دستی آینده روشنی را برای پارک ولایت درپی خواهد داشت.