آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 11718
یکشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
عضو هیئت‌داوران جشنواره سراسری عکس سال ارسباران:

صداقت و راستی را که آئین جوانمردی است/ داوران در پی دیدن مهارت، زیبایی، ترکیب‌بندی آثار هستند

صداقت و راستی را که آئین جوانمردی است/ داوران در پی دیدن مهارت، زیبایی، ترکیب‌بندی آثار هستند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، میر عباس آل یاسین در آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران در اهر، اظهار داشت: اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران با موضوع آثار و ابنیه تاریخی و باستانی،طبیعت بکر، زندگی روستایی و عشایری، مشاغل سنتی در میان روستائیان و عشایر ارسباران به‌خوبی برگزار شد و چنین فراخوانی مرا به اندیشه واداشت که این‌همه شکوه و عظمت و زیبایی این کهن مرز و بوم وسیع را کدامین قدرت و مهارت می‌تواند به تصویر بکشد؟

وی افزود: به‌هرحال مسابقه‌ای بود که رقابت و مهارت می‌طلبید، جای شکر که بعضی از عکاسان هنرمند خوش درخشیدند، اما بعضی نیز متأسفانه نه به چهارچوب فراخوان توجه داشتند و نه به شکوه و عظمت و زیبایی و صفا و صداقت این خطه کهن، فقط خواسته بودند باری به هر جهت را امتحان کنند.

آل یاسین ادامه داد: بر اساس دعوت دبیرخانه محترم این جشنواره به‌اتفاق آقایان کریم متقی و جلال شمس آذران در روز جمعه مورخ ۱۷/۱۰/۱۳۹۵ به ارزیابی تعداد ۲۱۸۷ عکس نشستیم و طبق آئین‌نامه و مقررات ذکر شده در فراخوان پس از ۱۰ ساعت تلاش و بررسی چندباره تمام آثار رسیده به دبیرخانه تعداد ۶۲ عکس به مرحله نهائی راه یافت و از میان این تعداد ۶ عکس از ۶ عکاس هنرمند برگزیده شد.

عضو هیئت‌داوران جشنواره سراسری عکس سال ارسباران تأکید کرد: به‌عنوان عضو کوچکی از اهالی هنر با ۵۸ سال سابقه فعالیت مستمر در این زمینه، از عزیزان هنرمند و هنرمندان عکاس خواهش می‌کنم در هر مسابقه و رقابتی که می‌خواهید وارد شوید به مقررات و آئین‌نامه آن کاملاً دقت کنید و صداقت و راستی را که آئین جوانمردی است رعایت کنید، چراکه هر کس به ارزیابی عکس‌های شما می‌نشیند، در پی دیدن مهارت، زیبایی، ترکیب‌بندی مناسب و منطبق بودن آن با موضوع فراخوان است و از همه فراتر راستی و صداقت را طالب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر خود وظیفه میدانم به‌عنوان یک اهری که ریشه در این خاک دارد و عضو کوچکی از اهالی هنر است، از ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر آقای زارعی که در برگزاری این جشنواره مجدانه کوشیدند و داهیانه تدبیر کردند خالصانه سپاسگزاری کنم، همچنین از آقای بهمرام رئیس محترم انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر و از هیات مدیره این انجمن کمال سپاس و قدردانی خود را اعلام نمایم. همچنین سپاسگزار عزیزانی هستم که خالصانه کوشیدند تا چنین جشنواره‌ای در این مرز و بوم کهن و سربلند به‌خوبی و با افتخار شروع و به پایان برسد.

گفتنی است آقایان کریم متقی؛ جلال شمس آذران و میر عباس آل یاسین به‌عنوان هیات داوران نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران انتخاب‌شده بودند.

انتهای پیام/