آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 60472
سه شنبه - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

ضرب العجل دو ماهه حفاظت محیط زیست به معدن مس انجرد

ضرب العجل دو ماهه حفاظت محیط زیست به معدن مس انجرد

به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی: حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت:مس انجرد باید با ارایه برنامه مدیریت ریسک سد باطله فعلی برنامه عملیاتی برای سد جدید ارایه نماید.
وی افزود:ضمن اینکه محیط زیست استان آماده ارایه هرگونه مشاوره در خصوص بهبود شرایط زیست محیطی،معدن و کارخانه فراوری است درخصوص برخورد با هرگونه آلودگیهای زیست محیطی مماشات نخواهیم کرد.
عباس نژاد گفت:در برخورد با آلاینده های محیط زیست کاملا با مقام محترم عالی استان و دستگاه محترم قضایی در هماهنگی کامل هستیم و قطعا سلامت مردم و محیط زیست را مقدم بر هر کار اقتصادی میدانیم.
وی گفت:برابر بررسیهای فنی و تخصصی به عمل آمده خوشبختانه مشکلی که پیش آمده بود فقط یک رانش سطحی بوده و در دیواره سد شکستگی مشاهده نشد نتایج نمونه برداریها توسط اداره آزمایشگاههای این اداره کل آلودگی خاصی را در آبهای سطحی و زیر سطحی نشان نمیدهد ولی با توجه به لایه رانشی در سمت دیواره شرقی سد شرکت موظف گردید برنامه مدیریت ریسک سد را ارایه و عملیاتی نماید.
وی تاکید کرد:در طول این دو ماه شرکت موظف است نسبت به ارزیابی سد باطله اصلی و ارایه آن به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و کسب مجوزهای لازم اقدام نماید.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:کمیته ای مرکب از ادارات فرمانداری اهر و سازمان آب و منابع طبیعی با مسئولیت‌معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر فرایند فوق نظارت و گزارش اقدامات توسط شرکت را هر دوهفته یکبار ارایه نماید.
افزودنی است : بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به طور سرزده و بدون هماهنگی قبلی انجام گرفت.