آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 61694
دوشنبه - ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
دادستان عمومی و انقلاب اهر تاکید کرد؛

لزوم ایجاد کارگاه تولیدی برای زندانیان

لزوم ایجاد کارگاه تولیدی برای زندانیان

به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی فاضلی صبح امروز یک شنبه در جشن گلریزان ویژه اشتغال زندانیان شهرستان اهر بر لزوم همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای کنترل و کاهش جرایم تأکید و اظهار داشت: ایجاد کارگاه تولیدی جهت اشتغال زندانیان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، هرچند متأسفانه در داخل زندان اهر کارگاه تولیدی وجود ندارد تا زندانیان در دوران گذران محکومیت بتوانند علاوه بر کسب اشتغال؛ درآمدی برای خانواده‌هایشان داشته باشند.

فاضلی بابیان این‌که ایجاد کارگاه تولیدی برای زندانیان با همکاری اداره‌کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی و معادن اهر برای امرار معاش خانواده‌های زندانیان جزو نیازمندی‌های زندان اهر است، گفت: هر زندانی خانواده‌ای دارد و لازم است تا اقداماتی جهت تأمین نیازهای آن‌ها نیز انجام گیرد، چراکه سرپرست خانوار به هر دلیل راهی زندان شده، اما خانواده‌های زندانیان که بدون سرپرست و درآمد مانده‌اند چه گناهی دارند.

وی ادامه داد: وقتی سرپرست خانوار در زندان و بدون درآمد مانده و خانواده در این شرایط سخت اقتصادی به دلیل زندانی بودن سرپرست خانوار نمی‌تواند مایحتاج زندگی را تأمین کنند، شاهد بودیم که فرزند خانواده تحصیل را ترک و مجبور به کسب درآمد شده تا در زمان نبود پدر؛ مایحتاج خانواده را تأمین کند. به هرحال چنین خانواده‌هایی با چندین آسیب جدی مواجه می‌شوند.

دادستان اهر یادآور شد: ایجاد کارگاه تولیدی برای زندانیان علاوه بر اینکه زندانیان می‌توانند با کسب درآمد کمک‌حال خانواده‌هایشان باشند، بلکه چنین کارگاه‌هایی مصداق معدن است که از ۲۰۰ خانواده زندانی حمایت می‌کند، این در حالی است که محاسن وجود چنین کارگاه‌هایی می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی که خانواده‌های زندانیان دچار آن می‌شوند جلوگیری کند.

فاضلی تأکید کرد: ایجاد سوله‌های کارگاهی زندان اهر با همکاری و مشارکت معادن و اتاق اصناف و تجهیز آن توسط اداره‌کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی انتظاری است که از معادن و نهادها داریم. چراکه اشتغال زندانیان و تأمین درآمد خانواده‌های زندانیان را جزو اولویت‌های کاری می‌دانیم.

خبر از: پرویز گلی زاده