آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59736
پنجشنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
جانشین فرماندهی سپاه عاشورا در بسیج اقشار و متخصصین:

مجمع عالی بسیج اهر فرهنگ «مطالبه‌گری» را در جامعه نهادینه کند/ سئولان باید همچون شهدا بوده و برای خدمت به مردم بهانه‌تراشی نکنند

مجمع عالی بسیج اهر فرهنگ «مطالبه‌گری» را در جامعه نهادینه کند/ سئولان باید همچون شهدا بوده و برای خدمت به مردم بهانه‌تراشی نکنند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار داود عباسی در نخستین گردهمایی مجمع عالی بسیج شهرستان اهر با محوریت «جهش تولید» در سال‌جاری؛ ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: وقتی به پیش مسئولی می‌رویم جواب نمی‌دهد و درب اتاق‌اش را به روی مردم بسته و آنچه که شده و نباید می‌شد؛ دلیلی نمی‌شود تا زانوی غم بغل کنیم در حالی که باید به راه‌مان ادامه دهیم و به آینده درخشان به تعبیر مقام معظم رهبری امیدوار باشیم.

وی افزود: وقتی از مسئولی حرف می‌زنیم، مخاطب من و شما هستیم؛ زمانی که شهدا به جبهه‌های جنگ علیه باطل می‌رفتند بهانه‌ای نیاوردند، من و شما که امروز مسئول رسیدگی به مشکلات و رفاه و آسایش مردم هستیم نباید برای خدمت‌گذاری برای همین مردم، بهانه‌تراشی کنیم در حالی که برخی‌ها برای خدمت نکردن به مردم بهانه می‌تراشند.

جانشین فرماندهی سپاه عاشورا در بسیج اقشار و متخصصین ادامه داد: اگر قرار بود شهیدانی همچون شهید سپهبد سلیمانی برای عدم رویارویی با دشمنان بهانه می‌آورد بهتر می‌تواند بهانه‌تراشی کند و به مقابله با دشمن نرود، اما همه می‌دانیم که شهید سلیمانی با آغوش باز برای دفاع از ملت و کشور اسلامی به سوی شهادت رفت و همچنین شهدای دوران دفاع مقدس نیز برای دفاع از کشور و ناموس نیز بهانه نیاوردند تا ما هم امروز برای کار نکردن بهانه بیاوریم.

عباسی با اشاره به این‌که تحریم‌ها نباید مانع خدمت‌گذاری به مردم و کشور شود، گفت: تحریمی بالاتر از تحریم قیام کربلا نداریم، مگر آن زمان امام حسین (ع) از دشمن آبی خواست؟ چون معتقد بود نباید با دشمن امثال یزیدیان بیعت کرد؛ اکنون نیز برای عدم خدمت‌رسانی به مردم و کمک به توسعه کشور، تحریم‌ها بهانه می‌کنیم.

وی بابیان اینکه شرایط فعلی کشورمان؛ در حال عبور از یک «جنگ ترکیبی» است، ابراز داشت: کشورمان در جبهه‌های سیاسی، فرهنگی، روانی، اقتصادی و … در حال عبور از «جنگ همه‌جانبه ترکیبی» است؛ متاسفانه برخی از خودی‌ها تنور را برای دشمنان گرم می‌کنند و به عبارتی بهانه دست دشمن می‌دهند.

جانشین فرماندهی سپاه عاشورا در بسیج اقشار و متخصصین؛ ایجاد مانع برای توسعه و خودکفایی در کشور و تزریق یاس و ناامیدی را از ترفندهای دشمنان برای ناامیدی جوانان به آینده برشمرد، یادآور شد: اگر با جوانان حرف بزنیم، همه نسبت به آینده ناامید هستند؛ این در حالی است که دشمن به دنبال همین ناامیدی است تا چرخ توسعه کشور را که عملاً جوانان هستند از حرکت بیندازد.

عباسی اضافه کرد: یکی دیگر از سیاست‌هایی دشمنان در جمهوری اسلامی آن را دنبال می‌کنند این است که مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند؛ با کمال تاسف نیز برخی از مسئولان در این رابطه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، به مسئولان گوش‌زد می‌کنیم تا قدر مردمانی که همیشه در تمامی صحنه‌ها انقلاب و مشکلات پای‌به‌پای مدیران آمده‌اند را درک کنند.

وی با تاکید بر این‌که دشمنان به دنبال تصویرسازی غلط از واقعیت‌ها و حقایق جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: تنها اگر از داشته‌هایمان در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان حفاظت کنیم، یقیناً ضربه‌ی مهلکی بر پیکره دشمنان خواهیم زد.

جانشین فرماندهی سپاه عاشورا در بسیج اقشار و متخصصین خاطرنشان کرد: خون پاک شهدا و فداکاری‌های شهدا اجازه نمی‌دهد بر خلاف تفکرعده‌ای و به بهانه رفع تحریم‌ها؛ دست به دامان دشمنان شویم، ما تا جان در بدن داریم از آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا در برابر هرگونه توطئه‌ای دفاع می‌کنیم و حتی ذره‌ای به فکر عقب‌نشینی نیستیم.

عباسی با اشاره به این‌که مجمع عالی بسیج شهرستان اهر برای تامین منافع مردم و پیگیری مشکلات مردم؛ قدم در عرصه‌ی مطالبه‌گیری بگذارد، تاکید کرد: اگر در معادن شهرستان اهر مشکلاتی داریم و یا این‌که منافع مردم اهر تامین نمی‌شود، می‌توانیم این مطالبه را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم تا آنهایی که متولی هستند پاسخگو باشند.