آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 61668
جمعه - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
فرماندار شهرستان اهر:

مجموعه شهرداری اهر تا ۲۰ روز آینده از حالت بلاتکلیفی خارج می شود/ ریشه تبعیض، فساد اداری و خویشاوند گماری را باید خشکاند

مجموعه شهرداری اهر تا ۲۰ روز آینده از حالت بلاتکلیفی خارج می شود/  ریشه تبعیض، فساد اداری و خویشاوند گماری را باید خشکاند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابوالفضل غنی‌زاده عصر پنج شنبه در نشست خبری مشترک اصحاب رسانه با نماینده مردم اهر و هریس بابیان اینکه در دهه هشتاد شمسی شهرستان اهر از نظر تعدد رسانه همانند شرایط فعلی نبود، اظهار داشت: در آن دوران نشریه‌ای به نام ارسباران وجود داشت و سپس نشریه گویا متولد شد تا صدای گویای مردم اهر و ارسباران باشد، در دهه‌ی هشتاد به فرماندار وقت پیشنهاد کردم تا برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای در اهر، نسبت به جذب و حمایت از علاقه‌مندان به فعالیت‌های رسانه‌ای اقدام کنند تا به نحوی خبرنگاران تخصصی تربیت یابند.

فرماندار اهر ادامه داد: رسانه‌ها رُکن چهارم دمکراسی هستند و در کشورهای توسعه‌یافته مقامات از قانون‌گذاری تا اجرا، تحت نظارت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هستند، البته قدرت و نفوذ رسانه و خبرنگار حتی از سیاست‌مداران نیز بالاتر بوده و دلیل آن‌هم پیگیری و حضور مداوم خبرنگاران در مسائل مهم و امورات تخصصی جامعه است.

وی افزود: رسانه‌های اهر از نظر ظرفیت تولید محتوا و پیگیری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما باید فعالیت‌های رسانه‌ای را در شهرستان اهر به سمت تخصصی در حوزه‌های مختلف سوق دهیم و حمایت کنیم، خبرنگاران تخصصی و گفتمان رسانه‌ای یک ضرورت است و در حوزه‌های معدن، محیط زیست، گردشگری، بهداشت و درمان و … اساس و رکن چهارم دمکراسی است که نیاز به بسترسازی و ساماندهی و تقویت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطات خواهد داشت.

غنی‌زاده با اشاره به این‌که خبرنگاران تخصصی این ظرفیت را دارند تا با ذائقه مخاطب، مرجع تولید پیام‌ها در بستر مجازی را فراهم نمایند و چکیده‌ای از مشکلات و ظرفیت‌های شهرستان اهر را به مسئولان گوش‌زد کرده و مشاور امین باشند.

فرماندار شهرستان اهر گفت: از نماینده مجلس شورای اسلامی نیز درخواست دارم تا برای بهره‌مندی خبرنگاران اهری از کارگاه‌های آموزشی و آموزش‌های تخصصی و حتی تربیت خبرنگاران متخصص در حوزه‌های مختلف حمایت کنند و همچنین به بهره‌گیری از تجارب رسانه‌ها و خبرنگاران برای حل مشکلات مردم نیز باید استفاده کنیم.

فرماندار اهر از پیگیری برای ایجاد خانه مطبوعات و خبرنگاران در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: ایجاد خانه مطبوعات و خبرنگاران اهر و جمع‌آوری اسناد قدیمی از آرشیو رسانه‌ای و فعالیت‌های مطبوعاتی و برای هویت‌بخشی به رسانه‌های اهر را ضروری می‌دانم و در این راستا اعتقاد دارم باید خانه مطبوعات در یکی از اماکن میراث فرهنگی یا با تملک خانه‌ای تاریخی راه‌اندازی شود.

وی با ذکر این‌که مطالبه‌ی شهروندان اهری و خواسته رسانه‌ها از عدم انتخاب شهردار و بلاتکلیفی شهرداری اهر را با قید فوریت از طریق شورای اسلامی شهر تعیین تکلیف کردیم، گفت: با التفات به انتخاب شهردار اهر از سوی شورای اسلامی شهر؛ تلاش می‌کنیم تا ۲۰ روز آینده مجموعه شهرداری اهر از حالت بلاتکلیفی خارج شود.

غنی‌زاده اضافه کرد: همه بر وجود معادن و ظرفیت‌های آن واقف‌اند، اگر به معادن کرمان و خدمات اجتماعی آن در کرمان و حتی خوزستان به‌عنوان الگوی داخلی نگاه کنیم و این به مثابه‌ی این نیست که در خارج از کشور در حوزه پیشرفت الگویی پیدا نکنیم. خدمات معادن در کرمان با منطقه‌ی ارسباران و اهر اصلاً قابل مقایسه نیست، در حالی که در اهر به نوعی به موضوعات حقوق مالکانه، حق ارتفاق و انتفاع … به طریق اولی حقوق مکتسبه برای برقراری عدالت اجتماعی و پیشرفت و ترقی علمی و اقتصادی یک جامعه مورد توجه قرار نگرفته است.

فرماندار اهر با تأکید بر این‌که پرداخت سهم یک درصدی روستاها جهت توسعه زیر ساخت‌ها از درآمد معادن اهر هنوز نامشخص است، اظهار کرد: برای تلنگر به معادن فعال اهر باید گزارش اخذ کنیم تا مشخص شود سهم یک درصد از درآمد معادن سنوات گذشته پرداخت شده یا نه و اینکه اگر پرداخت شده در چه محل‌هایی هزینه شده است.

فرماندار اهر گفت: ریشه تبعیض را باید خشکاند چراکه خویشاوند گماری و نپوتیسم اداری جامعه را به مسلخ نابودی می‌کشاند و در این راستا جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، از زاویه‌ای با هم اندیشی و با بازگشت سرمایه و بخشی از گردش مالی و حساب‌های فروش شرکت‌های معدنی به بانک‌های شهرستان و پرداخت تسهیلات برای طرح‌های زودبازده از این محل در طی سال مالی می‌توانیم تا چند صد شغل جدید ایجاد کنیم در این راستا اهتمام مضاعف کارآفرینان و مشایعت شرکت‌های معدنی مدنظر است.

غنی‌زاده ابراز داشت: برای معادن فعال اهر جهت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و ادای دین به مردم، الگو نیز معرفی می‌کنیم تا طبق اقدامات الگو برنامه ریزی و با اقدامات آگاهانه در مجاری قانونی به مطالبات مردم اهر عمل کنند وقتی یک روستا برای فعالیت‌های معدنی تخلیه می‌شود باید قبول کنیم حس نوستالژیک در اهالی آن روستا نابود می‌شود و این مرگ با هیچ چیز جبران نمی‌شود.

خبر از: پرویز گلی زاده