آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 61537
یکشنبه - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اهر مطرح کرد:

محمد تاری‌زاده: بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر را به‌زودی شروع می‌کنیم / تعرفه‌ی عوارض محلی به صورت متغییر ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است

محمد تاری‌زاده: بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر را به‌زودی شروع می‌کنیم / تعرفه‌ی عوارض محلی به صورت متغییر ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است

ه گزارش اهرامروز،  محمد تاری‌زاده، عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اهر در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که آیا بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر را آغاز کرده‌اید؟ اظهار داشت: هنوز بررسی لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری اهر که شهردار اهر تقدیم شورای اسلامی شهر کرده را هنوز شروع نکرده‌ایم.

وی افزود: احتمالاً تا چند روز آینده نحوه برگزاری جلسات بررسی لایحه بودجه شهرداری اهر طی جلسه‌ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اهر تصمیم‌گیری و با سازوکار مشخص شروع می‌شود.

عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اهر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی‌بر این‌که چرا در بررسی لایحه بودجه شهرداری اهر تأخیر داشتید؟ گفت: دلیل تأخیر در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر؛ این نبود که برخی از اعضای شورای شهر به دلیل حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران امکان تشکیل جلسه وجود نداشت، ولی بنا داریم تا انقریباً بررسی لایحه بودجه شهرداری اهر را شروع کنیم.

تاری‌زاده در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص این‌که آیا لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر را مطالعه کرده‌اید؟ یادآور شد: چون طبق روال لایحه بودجه شهرداری اهر تقدیم رئیس شورای شهر می‌شود و تا زمانی که جلسه تشکیل نیافته و نسخه‌ای از لایحه بودجه به اعضای شورای شهر اهر داده نشده ما نیز به تبع آن نتوانسته‌ایم مطالعه کنیم. حداقل باید یک نسخه از لایحه بودجه شهرداری در اختیار اعضای شورای شهر باشد تا بتواند مطالعه کند.

وی با تأکید بر این‌که بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی حتی در صورت تحقق صد درصدی برای شهری همچون اهر بسیار کم است، اظهار کرد: اگر اهر را از نظر لایحه بودجه با سایر شهرهای هم‌تراز مقایسه کنیم، می‌بینیم این رقم بودجه باز هم ناچیز است؛ این حجم از تورم و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های جاری و مصالح، با بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی اگر هم تحقق کامل شود نمی‌توان قدم‌های ماندگار برای شهر اهر انجام داد بلکه با این بودجه فقط می‌توان به امورات روزمره پرداخت.

عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اهر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی‌بر این‌که اخیراً بررسی عوارض محلی در شورای اسلامی شهر به اتمام رسیده؛ امسال عوارض محلی نسبت به سال گذشته چه میزان افزایش یافته است؟ گفت: افزایش تعرفه‌ی عوارض محلی نسبت به بخش‌ها متفاوت است و برخی بخش‌ها ۳۰ درصد تا ۷۰ درصد تعرفه‌ی عوارض محلی افزایش یافته است و پس از اتمام بررسی در شورای اسلامی شهر اهر، جهت تأیید به هیأت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر ارجاع شده است.