آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59307
جمعه - ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی:

مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان اهر ایجاد می‌شود/ جشنواره «رویش» برای شناسایی طرح‌های خلاقانه در اهر برگزار می‌شود

مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان اهر ایجاد می‌شود/ جشنواره «رویش» برای شناسایی طرح‌های خلاقانه در اهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، عبدالرضا واعظی در نشست مشترک با نماینده اهر و هریس در مجلس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر که به منظور تاسیس مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان شرقی ۶۰ دانشگاه و مرکز پژوهش و آموزش عالی و تنها یک پارک علم و فناوری دارد این مهم مسئولیت پارک علم و فناوری را سنگین می‌کند چراکه باید به تمامی دانشگاه‌های استان خدمات ارائه دهد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هیچ‌گونه تفاوتی بین دانشگاه‌های آزاد شهرستان‌ها و تبریز قائل نیست به طوری که اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی انعقاد کردیم و از طرفی هم دانشگاه علوم پزشکی تبریز که خارج از مجموعه وزارت علوم است را تحت حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی قرار داده‌ایم.

وی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از هرگونه پایان‌نامه‌ای که در حوزه IT در تمامی دانشگاه‌های آزاد اسلامی مرکز استان و شهرستان‌ها باشد حمایت می‌کند و این مهم نیست نشان می‌دهد که ما تفاوتی بین دانشگاه‌ها قائل نیستیم.

واعظی از فعالیت ۸ مرکز رشد واحدهای فناور و ۴ مرکز نوآوری تحت نظر پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ شهرستان تحت حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بوده و شهرستان اهر به عنوان یازدهمین شهرستان به لیست حمایتی پارک علم و فناوری استان اضافه می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با ذکر این‌که مرکز نوآوری تخصصی و توسعه مهندسی راه و ساختمان در تبریز راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: متاسفانه آنقدر فضای خالی آموزشی در سطح استان داریم که دیگر نیازی به احداث ساختمان برای راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری نیست، هرچند دولت منابع مالی آنچنانی هم برای احداث ساختمان‌های جدید را ندارد از این‌رو تصمیم گرفتیم تا از فضای خالی مراکز دانشگاهی استفاده کنیم.

وی بیان داشت: با انتخاب یکی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور، اقدام به عقد موافقت‌نامه با دانشگاه آزاد واحد اهر می‌کنیم و سپس این واحد دانشگاهی درخواست رسمی برای ایجاد مرکز رشد مشترک باید به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ارائه دهد و سپس باید رئیس دانشگاه آزاد واحد اهر در شورای پارک علم و فناوری از ایجاد مرکز رشد دفاع کند.

واعظی از برگزاری جشنواره «رویش» با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان اهر خبر داد و افزود: در جشنواره «رویش» شهرستان اهر اعلام خواهیم کرد که مرکز رشد واحدهای فناور از تمامی طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند و علاقه‌مندان بایستی طرح‌ها و ایده‌های خود را در سامانه ثبت کنند و سپس تیم داوری با غربال‌گری طرح‌ها، طرح‌ها منتخب را در اختتامیه معرفی و سپس در مرکز رشد واحدهای فناور مستقر می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ابراز داشت: جشنواره «رویش» به این معنی نیست که جمع شویم و با تجلیل از تعدادی، عکس یادگاری بگیریم و سپس هر کس به دنبال کار خود برود، بلکه این جشنواره استارت اولیه برای حمایت از طرح‌های خلاقانه و نخبگان است.

وی از نماینده اهر و هریس خواست تا در هنگام بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دولت در مجلس، برای افزایش سهم بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تلاش کند و گفت: هر رقمی که برای شهرستان اهر در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شود تماماً آن در شهرستان اهر تا ریال آخر هزینه می‌کنیم؛ سال گذشته نماینده مردم مرند و جلفا با پیگیری‌هایی که کرده بود ۲ میلیارد تومان توانست به سهم بودجه پارک علم و فناوری استان اضافه کند.

واعظی یادآور شد: کرگز رشدی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ایجاد خواهد شد متعلق به دانشگاه آزاد اهر یا پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیست بلکه متعلق به مردم شهرستان اهر است، از این‌رو انتظار می‌رود دانشگاه آزاد اسلامی بایستی برای موفقیت مرکز رشد باید بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های اهر اتحاد و همدلی ایجاد کند و از طرفی نخبگان و دانشگاه‌های منطقه ارسباران نیز می‌توانند از مرکز رشد اهر استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از تمامی دانشجویان اهری مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های کشور برای همکاری در مرکز رشد واحدهای فناور اهر دعوت به همکاری می‌کنیم و توصیه می‌کنیم تا دانشجویانی که پایان‌نامه‌شان قابلیت عملی شدن را دارد در مرکز رشد اهر حمایت کنیم.