آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 59712
دوشنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

مسابقه تایپوگرافی ارسباران باعنوان از محرم تا فاطمیه برگزارمی‌شود

مسابقه تایپوگرافی ارسباران باعنوان از محرم تا فاطمیه برگزارمی‌شود

به گزارش اهرامروز، حمید جبارزاده دبیر نخستین مسابقه استانی تایپوگرافی ارسباران ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان خبر انتشار متن فراخوان این مسابقه اظهار داشت: همزمان با ماه محرم و صفر و فرارسیدن روز اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران راستین و با وفایشان، انجمن هنرهای تجسمی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان اهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه فرهنگی هنری صبای اسلامی، نخستین مسابقه استانی تایپوگرافی ارسباران با موضوع از محرم تا فاطمیه را برگزار می‌کند.

وی هدف از برگزاری این رویداد هنری را گسترش و اشاعه فرهنگ عاشورایی و فاطمی به زبان گیرای هنر در سطح جامعه بیان کرد و گفت: هنر گویاترین، رساترین و ملموس‌ترین زبان جهت بیان پیام هر موضوعی است و نمایانگر واقعی زیباترین و ظریف‌ترین احساسات هنرمند است.

وی ادامه داد: ترویج و پرداخت هنرمندانه به شخصیت‌های والا و الهی اهل بیت (س) و نیز معرفی دقیق، تأثیر گذار و روشن ابعاد وجودی اسوه‌هایی چون حضرت فاطمه الزهرا (س) و امام حسین علیه السلام در قالب هنر گرافیکی و ارتباط تصویری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جبارزاده در ارتباط با شرایط و مقررات برگزاری مسابقه گفت: شرکت برای عموم گرافیست‌ها و هنرمندان استان آذربایجان شرقی آزاد و هیچ محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.

وی افزود: هر هنرمند حداکثر مجاز به ارسال ۵ اثر است و آثار ارسالی نبایستی قبلاً در هیچ جشنواره و رویداد هنری حائز رتبه برتر شده باشد. دبیرخانه مسابقه، شخص ارسال کننده را صاحب اثر می‌شناسد و در صورتی که خلاف آن ثابت شود تمام آثار ارسالی مربوط به شرکت کننده از بخش مسابقه خارج خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که از هر گرافیست تنها یک اثر می‌تواند صاحب جایزه شود افزود: درج نشان ارگان و نهاد در اثر ارائه شده ممنوع بوده و ارسال مشخصات دقیق و شخصی خواسته شده در متن فرخوان نظیر نام و نام خانوادگی ، شماره تماس ، عکس پرسنلی و … در قالب فایل WORD توسط هنرمند الزامی است و آثاری که مشخصات کامل صاحب اثر به همراه آن ارسال نشده باشد از مرحله داوری حذف و ترتیب اثر داده نخواهد شد.

جبارزاده ادامه داد: به تمامی شرکت کنندگان از طرف دبیرخانه، گواهی شرکت در مسابقه اعطا و از بین آثار دریافتی سه اثر برتر و سه اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب و لوح یادبود مسابقه و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

 

گفتنی است هنرمندان می‌توانند اثر تایپوگرافی (طراحی حروف) خود را به همراه یک متن ساده در صورت لزوم در پایین طرح و در قالب پوستر طراحی کنند به شرطی که عوامل تشکیل دهنده آن فقط طراحی حروف بوده و از عناصر بصری مانند عکس و تصویر و … پرهیز شده باشد.

هنرمندان در طراحی تایپوگرافی و پوستر می‌توانند به صورت تک رنگ و یا رنگی ازمحتوای فارسی و عربی اشعار دینی، آیات قرآنی و روایات مرتبط با موضوع مسابقه، کلید واژه‌های ائمه و رهبری در رابطه با محرم و فاطمیه، اسماً و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا و … استفاده کنند.

آثار بایستی در فرمت JPEG با کیفیت ۳۰۰ dpi در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر به صورت افقی یا عمودی ارسال شود و آثاری که به صورت دستی اجرا شده باشد مورد ارزیابی و داوری قرار نخواهد گرفت.

هنرمندان می‌توانند آثار و مشخصات خود را از طریق پیام رسان های واتس آپ و سروش به شماره ۰۹۹۱۴۱۸۰۳۱۷ و یا به نشانی الکترونیکی جشنواره به آدرس Anjomanht.ahar@gmail.com ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار هشتم دی ماه ۹۹ و اختتامیه و اعلام نتایج بیست و هشتم دی ماه مصادف با سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا (س) خواهد بود.