آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59410
یکشنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
فرمانده سپاه ناحیه اهر:

مشارکت بیش از ۱ میلیارد ریالی اهری‌ها در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه/ مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه هم‌زمان با محرم و صفر در اهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار موسی صفی در جلسه هماهنگی دومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه در آستانه ماه محرم و صفر که در بیت امام جمعه اهر برگزار شد، اظهار داشت: امام جمعه اهر از اولین لحظات تشکیل ستاد برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه که در راس ستاد شهرستانی قرار گرفتند تمام و کمال از این رزمایش حمایت مادی و معنوی داشتند.

وی با اشاره به این‌که خوشبختانه خیرین اهری در رزمایش مواسات و کمک مومنانه به منظور حمایت از اقشار ضعیف و آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا از همدیگر سبقت می‌گرفتند، افزود: شهرستان اهر در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه علی‌رغم نبود زیرساخت‌های مادی از جمله صنایع بزرگ و کارخانجات، نتوانستند آن‌طور که انتظار می‌رفت با همتراز با شهرستان‌های مراغه، مرند، بناب و … حرکت کند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه، اهری‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کمک مالی کردند و چند برابر این رقم را نیز از سپاه عاشورای آذربایجان شرقی برای برگزاری رزمایش دریافت کردیم.

صفی با ذکر این‌که بسته‌های معیشتی رزمایش مواسات و کمک مومنانه عمدتاً در بین خانواده‌های نیازمندی که از سوی هیچ نهاد و ارگانی حمایت نمی‌شدند توزیع شد، این خانواده‌های از طریق هیئت‌امنای مساجد و بسیجیان شناسایی شدند و از طرفی هم هدایایی تحت عنوان هدایای مقام معظم رهبری در قالب هدیه نقدی تا ۳ میلیون ریالی اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: سپاهیان و کارکنان نهادهای شبه دولتی برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا از حقوق دریافتی و جان و مال خودشان به منظور لبیک گویی به فرامین رهبری دریغ نمی‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر یادآور شد: رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه(تداوم احسان و تعاون) طی سه مرحله در مناسبت‌های دهه‌ی امامت و ولایت، دهه‌ی اول محرم و دهه‌ی آخر ماه صفر «اربعین تا رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا(ع)» در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

صفی با تاکید بر این‌که رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه هیچ‌گونه منافاتی با نهادهای حمایتی ندارد، تصریح کرد: در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه سعی می‌کنیم تا تمامی اقشار آسیب دیده زیر چتر حمایتی قرار دهیم، در این مرحله از رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در قدم نخست توزیع بسته‌های معیشتی، در قدم دوم به دلیل تقارن با بازگشایی مدارس لوازم‌التحریر، کیف و کفش و لباس در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

وی گفت: رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه با هدف کمک به اقشار نیازمند ساکن در مناطق حاشیه‌ای شهر برگزار خواهد شد و در تلاشیم تا سهم خود را به گونه‌ای ادا کنیم که هیچ والدین در شرایط کرونایی و نبود و کاهش درآمد خانواده‌ها، در بین فرزندان خود شرمنده نباشد.

گفتنی است؛ ۵ نفر از خیرینی که در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه در شهرستان اهر مشارکت داشتند در پایان این جلسه تجلیل شدند.

انتهای پیام/