آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 61677
یکشنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
با تصویب مجلس؛

معلمان مدارس غیردولتی طبق قانون کار فعالیت می کنند

معلمان مدارس غیردولتی طبق قانون کار فعالیت می کنند

احمد محمودزاده در گفتگو با خبرنگار اهرامروز افزود: ۲۴ ساعته شدن فعالیت معلمان در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مصوب شده و امیدواریم تا اویل ماه آینده در صحن علنی مجلس طرح و تصویب شود و به کیفیت بخشی آموزش در مدارس غیردولتی کمک کند.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن این مصوبه ، همه معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی با بیمه کامل و بر اساس قانون کار در مدارس حضور می یابند وانقلابی در حوزه نیروی انسانی مدارس غیردولتی کشور شکل می‌گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از اختصاص اعتبار خاص برای توانمندسازی نیروی انسانی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی کشور خبر داد و افزود: برای افزایش نظارت، توانمندسازی و کادرسازی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی اعتبار ویژه‌ای تخصیص می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در جایگاهی است که باید نیروی انسانی تربیت کند تا حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد و امر میسر نمی‌شود مگر اینکه به مقام و منزلت و جایگاه معلمان مورد توجه و احترام قرار گیرد و اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی باشد عنصر آن معلمان هستند.
محمودزاده با اشاره به تحصیل حدود ۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی کشور یادآور شد: استانداردسازی فضا و امکانات و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.
وی کیفی‌سازی آموزش، توجه به رویکرد تربیتی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی کشور از سیاست‌های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: برای سالهای آتی بر اساس رویکرد جدید، بخشی از مدارس غیردولتی به افراد حقوقی با صلاحیتهای حرفه ای وابسته به شرکتها و موسسات واگذار می شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در همین حال از افراد حقیقی دارای صلاحیت حرفه ای برای مدرسه داری دعوت کرد در اداره مدارس غیردولتی مشارکت کنند.

خبر از: پرویز گلی زاده