آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60576
شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر خبر داد:

واکسیناسیون ۳۴۰۰ نفر در شهرستان اهر/ تزریق وا‌کسن به گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در اهر آغاز شد

واکسیناسیون ۳۴۰۰ نفر در شهرستان اهر/ تزریق وا‌کسن به گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در اهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگاران از واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال در برابر ویروس کرونا خبر داد و گفت: با تزریق واکسن کرونا به ۸۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال شهرستان اهر؛ رتبه نخست استانی به اهر تعلق گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر بابیان این‌که واکسیناسیون بیماران خاص شهرستان اهر به اتمام رسید، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز مجوز شروع واکسیناسیون جمعیت ۷۵ تا ۸۰ سال را در شهرستان اهر صادر کرد و از امروز تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال که آمار این جمعیت ۲۱۸۶ نفر است را در اهر شروع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه بیشترین آمار جان‌باختگان و بستری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا مربوط به گروه سنی بالای ۶۵ سال است و واکسیناسیون این گروه‌های سنی می‌تواند از مرگ و میر ناشی از کرونا را به طور چشمگیری کاهش دهد.

میرزاپور اضافه کرد: از گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در شهرستان اهر تقاضا داریم تا فعلاً به مراکز بهداشت مراجعه نکنند، چراکه بسته به موجودی واکسن کرونا؛ با این گروه سنی تماس گرفته و برای واکسیناسیون دعوت می‌کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ادامه داد: تاکنون ۳۴۰۰ نفر از جمعیت بالای ۸۰ سال، بیماران خاص، کادر درمان بیمارستان، مراکز بهداشت و مراکز درمانی بخش خصوصی در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی یادآور شد: خوشبختانه تا امروز واکسن‌های تزریق شده به گروه‌های هدف؛ هیچ‌گونه عوارضی نداشته و تنها علائم بروزیافته تب، سردرد و بدن‌درد بوده که با قرص استامینوفن برطرف می‌شود.