آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 61909
جمعه - ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
فرماندار شهرستان ورزقان:

ورزقان رتبه اول ذخایر معادنی و رتبه اول مس کشور را به خود اختصاص داده است

ورزقان رتبه اول ذخایر معادنی و رتبه اول مس کشور را به خود اختصاص داده است

به گطازش خبرنگار اهرامروز، مهدی نعمتی فرماندار ورزقان در نشست خبری مشترک با دکتر معبود عباس زاده با اصحاب رسانه در خصوص وضعیت مس سونگون اظهار داشت: شهرستان ورزقان از شهرستان‌های تاریخی استان است که در فاصله ۷۰ کلیومتری از مرکز استان و در دو بخش بخش مرکزی و خاروانا واقع شده است که ۱.۳ جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آثار تاریخی و سنگ نگاره‌های در منطقه پیش‌بینی تاریخی آن به بیش از ۱۲ هزار سال برمی‌گردد که نشان از تمدن و فرهنگ این شهرستان بوده که دارای ظرفیت بالایی در تمدن است.

وی افزود: ورزقان در سطح کشور به عنوان شهرستان زرخیز معروف است و از پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کم نظیری برخوردار است، برخورداری از توانمندی قابل توجه در صنعت، کشاورزی و معادن ویژگی دیگر آن است که در سطح دنیا از نظر ذخایر جزو رتبه‌های پنجم جهان هستیم.

نعمتی خاطرنشان کرد: شهرستان ورزقان در تولید عدس رتبه چهارم کشور را دارد و احداث بزرگراه جاده خواجه، خاروانا و نوردوز نقش بالایی در صادرات در منطقه و بین الملل دارد.

وی گفت: شهرستان ورزقان رتبه اول ذخایر در معادن و رتبه اول مس و رتبه پنجم دنیا را به خود اختصاص داده است و از اهداف دولت سیزدهم نقش عدالت محوری بوده است که در خدمت رسانی به مردم و خدمات دولت افتخار آمیز است.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته بیش از ۱۹۲ طرح توسط دولت سیزدهم در این شهرستان اتفاق افتاده است و قدم‌های خوبی در اشتغال برداشته شده است.

فرماندار شهرستان ورزقان گفت: پروژه‌های در حال اجرا ۱۶۵۵ میلیارد تومان است که در حال اجرا بوده و این سرمایه خارج از سرمایه گذاری در داخل معدن است.

وی با بیان اینکه بزرگترین ظرفیت این شهرستان ظرفیت‌های گردشگری است، یادآور شد: حقوق دولتی مربوط به سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۸۶ میلیارد تومان است که توسط دولت پرداخت شده و در شهرستان هزینه شده است و در رشد این شهرستان تاثیر بسزایی داشته است.