آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 61874
شنبه - ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
فرماندار شهرستان اهر:

پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بزرگراه اهر-مشگین‌شهر و گردنه‌ی گویجه‌بئل رضایت‌بخش نیست/ الحاق بخشی از اراضی شله‌بران و ورودی اهر از جاده تبریز به محدوده شهری پیشنهاد می‌شود

پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بزرگراه اهر-مشگین‌شهر و گردنه‌ی گویجه‌بئل رضایت‌بخش نیست/ الحاق بخشی از اراضی شله‌بران و ورودی اهر از جاده تبریز به محدوده شهری پیشنهاد می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر ابوالفضل غنی‌زاده، فرماندار اهر در جلسه بررسی توسعه شهری و پروژه‌های راه‌سازی:

❇️ تحرکات در پروژه دوبانده کردن گردنه‌ی گویجه‌بئل [بزرگراه اهر-تبریز] و دوبانده کردن کمربندی جنوبی به جای پیشرفت، بیشتر شبیه معطلی پروژه است.

❇️ با کمال تأسف روند اجرای پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر نیز رضایت‌بخش نیست و علی‌رغم پیگیری‌های مداوم، پیمانکاران پروژه را با جدیت اجرا نمی‌کنند، لذا وظیفه داریم تا کم‌کاری در اجرای پروژه‌های گویجه‌بئل و اهر-مشگین‌شهر را از طریق استانداری پیگیری کنیم.

❇️ پیمانکار پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر وعده‌ی آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر اول این پروژه را تا پایان آبان‌ماه داده است، هرچند با پیشرفت لاک‌پشتی بعید می‌دانم تا ۵ روز آینده وعده پیمانکار تحقق یابد، از این‌رو مجبوریم مراتب کم‌کاری را به استاندار و اداره‌کل راه و شهرسازی استان گزارش دهیم.

❇️ برای اجرای پروژه کمربندی شرقی، پیشنهاد داده بودیم تا بخشی از محدوده این پروژه در حدود ۱۱۸ هکتار [از منطقه‌ی شله‌بران] به محدوده شهری الحاق شود تا شهرداری نیز بتواند مشارکت کند.

❇️ با توجه به نامناسب بودن ورودی‌های شهر اهر و خارج بودن از محدوده شهری، برای اینکه ورودی شهر اهر از سمت جاده تبریز ساماندهی شود با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، مقرر شده تا دانشگاه آزاد اهر را جهت الحاق به محدوده شهری به کارگروه استان ارجاع یابد.

❇️ همچنین به منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، الحاق ۷۸ هکتار [ضلع غربی شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری] به محدوده شهری اهر به اداره‌کل راه و شهرسازی استان پیشنهاد می‌شود.

خبر: پرویز گلی زاده