آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 61065
دوشنبه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر برگزار شد

چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر برگزار شد

 به گزارش اهرامروز، در ابتدای این مراسم  با نثار فاتحه یادی از مرحومه فرزانه محرمی، عضو انجمن عکاسی شهرستان اهر که در سال ۹۸ به دیار حق شتافته بود شد و تابلویی از عکس ثبت شده توسط آن مرحومه  در معرض دید اعضا قرار داده شد. همچنین یاد و نام مدیرکل فقید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی  دکتر محمدپورگرامی داشته شد.

در ادامه این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با بیان اینکه انجمنهای فرهنگی و هنری بازوان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند افزود اگر این تشکل‌های فرهنگی و هنری رسالت خود را بدرستی  و بدون کمترین حاشیه انجام دهند بطور حتم شاهد رشد و اعتلای فرهنگ و هنر و شناسایی و شکوفایی استعدادهای ناب هنری خواهیم بود .

الیاس ممی پور خاطر نشان کرد انجمن  هنر عکاسی اهر طی سه دوره فعالیت خود آنقدر درخشان عمل کرده که اگر بخواهیم تعریفی از انجمن داشته باشیم باید بگوییم انجمن هنری یعنی« انجمن هنر عکاسی اهر» . شاید به جرات میتوان گفت این انجمن موفق ترین انجمن استان هست، امروزه کمترین جشنواره عکاسی در کشور سراغ داریم که نامی از عکاسان اهری در آن دیده نشود البته  در سطح بین المللی هم شاهد درخشش عکاسان شهرمان هستیم ، این توفیقات در سایه مدیریت توانمند و با تجربه ، همدلی و  وفاق اعضای آن و هیات مدیره و البته نظم مثال زدنی موجود در آن حاصل شده است حتی منتقدین این انجمن هم منصفانه و دلسوزانه نقد کردند.ممی پور ادامه داد: اولین رسالت هیات مدیره جدید ، تدوین و انتشار فراخوان سومین جشنواره عکس ارسباران خواهد بود.

در این مراسم جعفر خضوعی خبرنگار و روزنامه نگار اهری با بیان اینکه انجمن هنر عکاسی اهر فعال ترین انجمن و تشکل فرهنگی این شهرستان است افزود؛  برگزاری جشنواره سراسری عکس ارسباران، تشکیل نمایشگاه عکس، برنامه های داخلی انجمن برای ارتقای دانش و مهارت عکاسی اعضا و کسب صدها عنوان و مقام در جشنواره های منطقه ای، ملی و بین المللی توسط اعضای انجمن عکاسی اهر؛ از عناوین عمده عملکرد درخشان این انجمن می باشد.

 وی افزود:عکاسان اهر در دو بخش عکاسی هنری و عکاسی خبری نقش ممتازی در معرفی قابلیت ها و مواریث فرهنگی، تاریخی و طبیعی منطقه قره داغ و همچنین گزارش رویدادها و انعکاس مشکلات این منطقه در سطح سراسری داشته اند.

خضوعی خاطرنشان کرد؛ انجمن هنر عکاسی اهر فراتر از کارکرد داخلی در شناسایی و جذب استعدادها و تقویت و شکوفایی آنها و ارتقای هنر عکاسی در این شهرستان، به طور فعال و موثر در توسعه فرهنگی اهر نقش ایفا می کند. وی با اشاره به اینکه شکل گیری انجمن ها در یک شهر حاکی از رشد و شکوفایی فرهنگ و مدنیت در آن است افزود انتخابات هیئت مدیره انجمن هنر عکاسی اهر جلوه باشکوه و زیبای گل افشانی هنر در فرهنگ این شهر است.

محمد رضا بهمرام رئیس انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر با تشکر از حضور اعضای انجمن عکاسی در انتخابات که افتخاری دیگر آفریدند و بر پویایی و تداوم فعالیت انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر مهر تایید زدند بیان کرد این حضور و مشارکت در اصل خدمت به فرهنگ و هنر شهرمان اهر می‌باشد و  این حضور و رای آگاهانه در دوره جدید که همزمان با شیوع ویروس کرونا است مسئولیت منتخبانتان را سنگین تر کرده و امید است با عنایت خداوند متعال و با همیاری و مشارکت همدیگر بتوانیم بیش از پیش در رشد و تعالی انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر موفق و موید باشیم.

وی همچنین  با تشکر ویژه از همه کاندیداهای محترم که با حضور خود موجبات برگزاری انتخابات را میسر ساختند و تشکر از زحمات خالصانه هیات مدیره دوره قبل و با آرزوی توفیق برای منتخبان هیات مدیره و بازرسی جدید در انجام وظایف سنگین خود ، با اشاره به واژه های “اخلاق و هنر”  در زندگی هر هنرمند افزود یکی از مولفه های اخلاق در هنر عکاسی این است که به همدیگر احترام بگذاریم و از موفقیت دیگران خوشحال شویم. وی با بیان اینکه  با کمک به دیگران، انتقال آموخته ها و تجربیات خود به دیگران در  زمینه هنرعکاسی زمینه رشد بقیه  را نیزفراهم خواهیم کرد افزود: باید  از حضور سایر هنرمندان و عکاسان در مناطق بکر ارسباران استقبال کنیم.

وی در پایان تصریح کرد؛ کسب  موفقیت در زمینه هنر،بسیار اهمیت دارد  اما نه به هر قیمتی.هنرمندان باید اصول اخلاقی و اجتماعی و معنوی را رعایت کند و تواضع و فروتنی داشته باشند ، از منیت پرهیز کنند ، به هنرمندان پیشکسوت احترام بگذارند ، از عیب های دیگران  چشم پوشی  کنند،در هنگام کسب موفقیت های هنری مغرور نشوند و منافع گروهی را به منافع فردی ترجیح دهند.

 در این مراسم بعد از ارائه برنامه های کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرس انجمن عکاسی اهر، اعضای هیئت مدیره و بازرس انجمن توسط اعضا انتخاب گردید.

پس از رای گیری ازبین هنرمندان عکاس محمدرضا بهمرام، فرهاد زرگریان اهری، سعید قاسمی، پرویز گلی زاده و  معصومه فریبرزی به عنوان اعضای اصلی و  مهدی ایمانی و  محمد جواد سروری به عنوان عضو علی البدل هیئت مدیره انجمن هنر عکاسی اهر انتخاب شدند.

در ادامه این انتخابات  بهرام عبداله زاده نیز به عنوان بازرس انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر برای دو سال آینده انتخاب شد.همچنین  ابراهیم کریم پور نیز بعنوان عضو علی البدل بازرس انتخاب شد.