رئیس اتاق اصناف اهر در گفت‌وگوی تفضیلی با اهرامروز:

کریم محمدیان: اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه عکاسان هنوز تحویل نشده است/ رئیس انتصابی نیستم تا خوششان نیامد برکنار کنند/ ۳ دوره ریاست اتحادیه عکاسان را بر عهده دارم/ انتخابات اتحادیه عکاسان را در اهر و استان ابطال کرده بودند؛ تأیید صحت انتخابات را از تهران گرفتیم/ رئیس کمیسیون نظارت به نفع من دخالت نکرد/ اتحادیه عکاسان با هیأت‌مدیره قبلی مدیریت می‌شود

کریم محمدیان: اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه عکاسان هنوز تحویل نشده است/ رئیس انتصابی نیستم تا خوششان نیامد برکنار کنند/ ۳ دوره ریاست اتحادیه عکاسان را بر عهده دارم/ انتخابات اتحادیه عکاسان را در اهر و استان ابطال کرده بودند؛ تأیید صحت انتخابات را از تهران گرفتیم/ رئیس کمیسیون نظارت به نفع من دخالت نکرد/ اتحادیه عکاسان با هیأت‌مدیره قبلی مدیریت می‌شود

پایگاه اطلاع‌رسانی اهرامروز: کریم محمدیان، رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان، عکاسان و چاپخانه‌داران و رئیس اتاق اصناف اهر در گفت‌وگوی تفضیلی با خبرنگار اهرامروز به حواشی و جنجال‌های اخیر در رابطه با برکناری وی و ۲ نفر دیگر از اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه کتاب‌فروشان، عکاسان و چاپخانه‌داران اهر می‌پردازد و مسائل را تشریح می‌کند، مشروح این گفت‌وگو را بخوانید؛

اهرامروز: دلیل عدم اجرای مصوبه کمیسیون نظارت شهرستان اهر در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ و ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۰ مبنی‌بر تعیین تکلیف هیأت‌مدیره اتحادیه و جایگزین اعضای علی‌البدل چیست؟

فرماندار اهر برای معرفی اعضای علی‌البدل اتحادیه‌ی کتاب‌فروشان، عکاسان و چاپخانه‌داران ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته داد بود، اهر مستثنی از دیگر شهرها نیست، قرار نیست وقتی از کسی خوش‌مان نمی‌آید او را برکنار کنیم مسئولیت ما بر اساس رأی اصناف است انتصابی نیستیم که اگر کسی از ما خوشش نیاید برکنارمان کند.

نماینده مجلس برای ما مورد احترام است، می‌توانند مسئولین یکسری از ادارات را طی ۲۴ ساعت تغییر دهند و این اختیار را دارند، ولی فردی که با انتخابات می‌آید و برکناری منتخبان به سادگی نیست مگر اینکه مرتکب تخلفی باشند تا سلب مسئولیت شود.

اهرامروز: مصوبه فرماندار اهر در کمیسیون نظارت شهرستان برای ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته جهت معرفی اعضای علی‌البدل اتحادیه به نظر شما قانونی است یا غیرقانونی؟

آقای فرماندار برای ما محترم و عزیز است، در سطح کشور کدام جابه‌جایی در عرض ۲۴ ساعت انجام می‌شود که در شهرستان اهر هم انجام شود! عرض کردم تبصره ۱ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی در کل کشور جنجال به پا کرده و دیوان عالی کشور به اجرای این مصوبه رأی داده است و زمانی مصوبه کمیسیون نظارت برای معرفی اعضای علی‌البدل اتحادیه در عرض ۲۴ ساعت قانونی بود که تنها شامل حال بنده یا دو نفر می‌بود، چون شامل حال ۳ عضو از هیأت‌مدیره اتحادیه می‌شود و اجرای آن باعث انحلال اتحادیه می‌شود دیگر معرفی علی‌البدل جوابگو نیست چون تنها یک نفر عضو علی‌البدل داریم و دومین علی‌البدل هم تغییر شغل داده است.

اگر یادتان باشد انتخابات اتحادیه‌ی کتاب‌فروشان، عکاسان و چاپخانه‌داران اهر طی جلسه‌ای در فرمانداری ابطال شده بود و همین ابطال انتخابات هم در استان تأیید شده بود. اما پس از اعتراض و بازرسی‌های چندماهه در تهران؛ صحت انتخابات اتحادیه تأیید شد!

اهرامروز: دلیل ابطال انتخابات اتحادیه کتاب‌فروشان، عکاسان و چاپخانه‌داران اهر چه بود؟

این‌ها می‌گفتند ۳ مغازه جمع‌آوری کرده و دیگر فعالیتی ندارند، حالا تصمیم گرفته بودند تا انتخابات را ابطال کنند! چون می‌گفتند فلانی نمی‌توانست رأی بدهد اما رأی داده است با این عناوین انتخابات را ابطال کرده بودند، من برای اعتراض به استان رفته بودم و رئیس اصناف استان گفت چون رئیس اداره صمت و فرماندار اهر انتخابات را ابطال کرده‌اند به زوق آن‌ها نزنید بعداً دوباره انتخابات برگزار می‌کنیم! من هم دیگر اعتراضی نکردم و چشم گفتم.

ما دوباره خواستیم انتخابات اتحادیه را برگزار کنیم، برگزاری انتخابات اتحادیه منوط به تصمیم مرکز اصناف کشور است و نامه‌ای که برای مرکز اصناف نوشته شده بود خواستند تا علت ابطال انتخابات مشخص شود و در صورت قابل‌قبول بودن دلایل؛ ابطال انتخابات را بپذیرند و سامانه انتخابات را دوباره فعال نمایند، متأسفانه این‌ها مستندات ابطال انتخابات اتحادیه را به تهران فرستادند و کارشناسان مرکز اصناف پس از چندین ماه بررسی به این نتیجه رسیدند که ابطال انتخابات اتحادیه مغایر با قانون است و طی نامه‌ای مکتوب صحت انتخابات اتحادیه را تأیید کردند و اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه صادر گردید.

اهرامروز: اکنون اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه عکاسان، چاپخانه‌داران و کتاب‌فروشان اهر صادر شده است؟

اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره در حال حاضر در اداره صنعت، معدن و تجارت است.

اهرامروز: تاریخ صدور اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه برای چه زمانی است آیا اطلاع دارید؟

بله! از تاریخ صدور اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه اطلاع دارم.

اهرامروز: اعتبارنامه‌ها به اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه هنوز تحویل داده نشده است؟

یکسری مسائل باعث شده تا سردرگم بماند، هرچند اعتبارنامه‌ها صادر شده است.

اهرامروز: شنیده‌ایم رئیس کمیسیون نظارت شهرستان در جلسه آخر عنوان کرده که اعتبارنامه هیچ یک از اعضای هیأت‌مدیره را تحویل نداده است؛ آیا این موضوع صحت دارد؟

بله همین‌طور است اعتبارنامه‌ها را به دلیل یکسری مسائل نگه‌داشته‌اند.

اهرامروز: شنیده‌ایم از رئیس شورای اسلامی شهرستان اهر به خاطر اظهارات اخیر شکایت کرده‌اید، آیا حقیقت دارد؟

بله شکایت کرده‌ام و از طریق مراجع قضایی پیگیر هستم.

اهرامروز: یکی از اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه شما گفته است آخرین اطلاع این‌جانب که عضو هیأت‌مدیره بودم انتخابات اتحادیه در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ ابطال شده و از آن تاریخ نه جلسه‌ای برگزار شده و نه از حساب و کتاب اتحادیه اطلاعی داریم و به دلیل اینکه رئیس اتحادیه در اتاق اصناف رئیس می‌باشد شائبه حمایت رئیس کمیسیون نظارت شهرستان از ایشان و دخالت در انتخابات بیش از پیش مطرح است، لطفاً توضیح دهید؟

اتحادیه با هیأت‌مدیره قبلی مدیریت می‌شود، ولی چیزی از لحاظ مالی رد و بدل نشده است.

رئیس کمیسیون نظارت شهرستان اهر در انتخابات اتحادیه دخالت داشت و در واقع دخالت‌ در ابطال انتخابات اتحادیه داشت، اگر رئیس کمیسیون نظارت از من حمایت می‌کرد پس چرا انتخابات اتحادیه ما را ابطال کرد؟ اگر قصد حمایت داشت چرا در انتخاباتی که من بالاترین رأی را کسب کرده بودم رأی به ابطال انتخابات داد؟ چراکه اگر می‌خواست از من حمایت کند انتخابات را تأیید می‌کرد تا مابقی امورات پیگیری شود.

جلسه کمیسیون نظارت را در فرمانداری اهر برگزار می‌کنند یا اداره صنعت، معدن و تجارت؟ پس چرا در فرمانداری برگزار کردند! در کل کشور جلسات کمیسیون نظارت در ادارات صمت برگزار می‌شود، حمایت رئیس کمیسیون نظارت از من برای ابطال انتخابات بود؟ چطور بنده را ۶ ماه معطل می‌کنند تا از من حمایت کنند؟ کدام عقل سلیم قبول می‌کند!

در هیچ‌یک از انتخابات اتحادیه‌ها نماینده دادستان دعوت نمی‌شود، ولی رئیس کمیسیون نظارت شهرستان اهر در انتخابات اتحادیه ما از نماینده دادستان هم دعوت کرده بود درحالی دعوت از نماینده دادستان سابقهٔ نداشت چون دقیق کنترل می‌کردند، چطور رئیس کمیسیون نظارت شهرستان از من حمایت می‌کرد که انتخابات را ابطال نمود! من رأی اول را کسب کرده بودم، هرچند از نفرات بعد من حمایت می‌کرد که بنده هم به آن اعتراض نکردم، چون تشخیص‌شان این‌طور بود و برای بنده هم عزیز و محترم هستند. من در برابر قانون تعظیم می‌کنم. بنده برای تمامی گفته‌هایم سند و مدرک دارم که می‌توانم ارائه دهم.

اهرامروز: چون اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره جدید تحویل داده نشده است، عملاً نمی‌توانند کاری انجام دهند؟

باید اعتبارنامه‌ها را تحویل اعضای هیأت‌مدیره می‌دادند تا می‌توانستیم کارمان را شروع کنیم، اما یکسری مسائل باعث شد تا سردرگم بمانند.

اهرامروز: عدم تحویل اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه از سوی رئیس کمیسیون نظارت شهرستان اهر تخلف محسوب نمی‌شود؟

خیر تخلف نیست؛ ولی فشار در اتحادیه ما در برخی مسائل زیاد بود.

اهرامروز: باید اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه با حضور هیأت اجرایی انتخابات و توسط رئیس کمیسیون نظارت شهرستان اهر تحویل می‌شد؟

تحویل اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه نیازی به حضور هیأت اجرایی انتخابات نبود، در همین اداره صنعت، معدن و تجارت اهر اعتبارنامه‌ها را تحویل اعضا می‌دهند.

آقای زاهدی‌فر اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه را نگه‌داشت تا ببیند وضعیت به چه شکلی پیش می‌رود، آقای زاهدی‌فر اعتبارنامه را نگه نمی‌دارد و در صورت صدور آن‌ها را تحویل می‌دهد، اما موضوع ما متفاوت و حاشیه‌ساز بود و علت حاشیه‌دار بودن انتخابات اتحادیه و عدم تحویل اعتبارنامه‌ها؛ رئیس اتاق اصناف بودن بنده بود در حالی که اگر فقط رئیس اتحادیه بودم حاشیه‌سازی‌ها به این اندازه نبود و از طرفی رؤسای برخی اتحادیه‌ها در انتخابات اتحادیه ما دخالت داشتند تا اگر من از ریاست اتحادیه حذف شوم در حقیقت از ریاست اتاق اصناف هم حذف شوم و من زمانی رئیس اتاق اصناف هستم که رئیس اتحادیه نیز بوده باشم به همین خاطر انتخابات اتحادیه ما حاشیه‌ساز بود.

از نظر من رقابت منصفانه این است که فرد بیاید تبلیغات و خدمت انجام دهد و با کاندیدا شدن بتواند رأی بیاورد و مردانه حاضر شود، نه اینکه ترفندهای دیگری را به‌کار گیرد تا محمدیان نباشد بتواند رأی بیاورد، محمدیان کسی را اجبار نکرده تا به او رأی دهد، من تا جایی که ممکن بود به اصناف و مردم خدمت کرده‌ام؛ من می‌دانم میز ریاست متعلق به من نیست مهم این است که بعد از ریاست در جامعه ارزش و احترام داشته باشیم.

اهرامروز: تاریخ صدور اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه عکاسان برای چه زمانی است؟

حاشیه‌سازی‌ها برای اعتبارنامه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه نیست، بلکه بحث و حاشیه‌سازی‌ها برای این است که چرا محمدیان رئیس اتاق اصناف است در حالی که مسئله اعتبارنامه نیست چون می‌دانند اعتبارنامه‌ها صادر شده است.

اهرامروز: آیا جنابعالی، مهدی سرخوش و رحیم فارجی از هیأت‌مدیره اتحادیه اسقاط می‌شوید؟

بنده می‌توانم بمانم و آن‌ها هم اگر بخواهند می‌توانند بمانند، قانون نظام صنفی مختص یک شهر یا استان نیست بلکه در کل کشور اجرا می‌شود، حالا کسی هم نمی‌تواند سلیقه‌ای قانون اجرا کند، چون من نماینده اتاق اصناف استان در تهران هستم اطلاع دارم هیأت عالی نظارت در جلسه مصوبه‌ای دارد که اجازه می‌دهد بنده در انتخابات دوباره شرکت کنم و اگر رأی بیاورم در خدمت اصناف خواهم بود.

اهرامروز: آیا رأی دیوان عدالت اداری مبنی‌بر این‌که اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه‌ها نمی‌توانند بیش از دو دوره متوالی شرکت کنند، ابطال می‌شود؟

رأی دیوان عدالت اداری همچنان محفوظ است و اجرایی می‌شود، نامه معاون اول قوه قضائیه هم برای تعلیق ۳ ماهه انتخابات اتحادیه‌ها برای این بود تا حقی از کسی ضایع نشود و در این مدت بتوانند کاری انجام دهند و در مصوبه جدید هیأت عالی نظارت؛ این امکان به وجود می‌آید تا ما بتوانیم مجدداً در انتخابات شرکت کنیم در حقیقت با این تصمیم بنده نمی‌توانم در جایگاه حقیقی باشم اما می‌توانم در جایگاه حقوقی شرکت کنم. از این‌رو در حال اخذ پروانه حقوقی برای شرکت انتخابات هستم. تا بتوانم ۸ سال دیگر حضور داشته باشم!

مجدداً تأکید می‌کنم برای تمامی ادعاهایم اسناد و مدارک دارم از چگونگی ابطال انتخابات اتحادیه در شهرستان و استان و تأیید صحت انتخابات در تهران را در اختیار دارم و لازم باشد در اختیار شما می‌گذارم.

اهرامروز: واقعاً می‌توانید اسناد و مدارک از گفته‌هایتان در اختیار رسانه‌ها قرار دهید؟

واقعاً لازم نیست این حجم از مکاتبات و نامه‌ها منتشر شود، مثلاً دلیل تأیید صحت انتخابات اتحادیه در یک بند ننوشته‌اند، بلکه یک صفحه انشاء نوشته‌اند و در آخر ابطال انتخابات را مغایر با قانون نوشته‌‌اند و مردم برای خواندن این نامه‌ها حوصله ندارند، البته این نامه‌ها در اختیار اکثر افراد وجود دارد.

خبر از: علی دایلاری اصل

انتهای پیام/