آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 59523
سه شنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳

۱۴ هیأت شاه‌حسین گویان اهر خلاف دستورالعمل عمل کردند/ استفاده از طبل و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است

۱۴ هیأت شاه‌حسین گویان اهر خلاف دستورالعمل عمل کردند/ استفاده از طبل و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام حسین ستاری عصر امروز در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا ابراز داشت: مقدمات نحوه برگزاری عزاداری‌های ماه محرم و صفر را در شهرستان اهر نزدیک به یک‌ماه است که فراهم می‌کنیم و اقدامات بعدی که جزو مصوبات ستاد مقابله با کروناست را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: برخی از هیأت عزاداری در شهرستان اهر متشکل از جوانان و نوجوانان است که عملاً نمی‌توان گفت عزاداری را به دلیل شرایط کرونایی تعطیل کنید، اما در مجموع می‌توان هیأت‌های عزاداری را مدیریت کرد.

ستاری ابراز داشت: از شبکه بهداشت و درمان اهر درخواست دارم، همان‌طور که قبلاً اکیپی با لباس‌های مختص کرونا در معابر عمومی برای تذکر به افرادی که توصیه‌ها را جدی نمی‌گرفتند را دوباره در ایام محرم به جریان بیندازد. قصد داریم پویش نذر ماسک را به مناسبت ماه محرم و صفر در فضای مجازی راه‌اندازی کنیم و حتی از خیرین کمک بگیریم.

وی گفت: متأسفانه ۱۴ هیأت شاه حسین گویان در اهر بدون اطلاع اداره تبلیغات اسلامی و اخذ مجوز نسبت به برپایی داربست و نصب بنر که عمدتاً زمینه‌سازی برای عزاداری است اقدام کرده‌اند، البته ما نیز به دادستان عمومی و انقلاب اهر طی نامه‌ای مکتوب اعلام کردیم و حتی برخی از هیأت‌ها خیابان و معابر رفت و آمد مردم را مسدود کرده بودند.

وی گفت: همان‌طور که به هیأت‌های عزاداری ممنوعیت استفاده از طبل را ابلاغ کرده بودیم، برخی هیأت‌ها به این دستورالعمل توجهی نکرده بودند و اگر روال بدین شکل ادامه یابد شاید روزهای سخت‌تری در انتظارمان باشد.

ستاری اظهار داشت: متأسفانه تماشاگران هیأت‌های عزاداری هم توجه چندانی به توصیه‌های بهداشتی نمی‌کنند، از این‌رو لازم است تا با هیأت‌هایی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجهی می‌کنند بایستی مورد برخورد قرار گیرند.

وی گفت: برخی از هیأت‌های عزاداری می‌گویند بدون طبل عزاداری نمی‌توان کرد و چون در دستورالعمل گفته شده از طبل استفاده نشود و وقتی هیأتی از طبل استفاده می‌کند نمی‌توانیم جوابگوی سایر هیأت‌ها باشیم این در حالی است که هیأت‌های عزاداری در اهر داریم که بدون طبل عزاداری می‌کنند.

ستاری در پایان افزود: تمامی امکانات اداره تبلیغات اسلامی و شخصی کارکنان اداره برای انجام امورات محوله به‌کار گرفته‌ایم و از طرفی اداره تبلیغات اسلامی اهر با ۳ نفر کارمند نمی‌تواند به تنهایی از عهده تمامی امورات برآید.