آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 61385
پنجشنبه - ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
مدیر آموزش و پرورش اهر:

۵۰ درصد دانش‌آموزان اهری به رشته‌های فنی هدایت شده‌اند

۵۰ درصد دانش‌آموزان اهری به رشته‌های فنی هدایت شده‌اند

به گزارش اهرامروز، ناصر پورفتحی در نشست مشترک نقش و جایگاه هنرستان‌ها و تعامل و تبادل‌نظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش اهر با اشاره به این‌که آموزش و پرورش نهادی جامع است، افزود: سند تحول آموزش و پرورش، زمینه‌ساز تحول عظیم در آموزش و پرورش بوده چراکه سیستم آموزش و پرورش قبلاً برگرفته از اروپایی‌ها بود.

مدیر آموزش و پرورش اهر گفت: توازن‌سازی رشته‌های تحصیلی از رویکردهای آموزش و پرورش اهر است، آموزش و پرورش اهر در حال حاضر توانسته ۵۰ درصد دانش‌آموزان را به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق دهد.

وی ادامه داد: بومی‌سازی رشته‌های تحصیلی جزو برنامه‌هایی است که آموزش و پرورش اهر آن را دنبال می‌کند، به‌طوری‌که رشته‌های تحصیلی اشباع شده را تعلیق یا محدود می‌کنیم از این‌رو رشته‌های تحصیلی را با ارزیابی و کارشناسی و متناسب با نیازمندی شهرستان اهر؛ بومی‌سازی رشته‌های تحصیلی را آغاز کرده‌ایم.

پورفتحی گفت: قصد داریم علم و صنعت را به صورت جدی در شهرستان باهم آمیخته کنیم، اما باید قبول کنیم که در حوزه دانش‌آموزی و تشویق برای تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کم‌کاری کرده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش اهر خاطرنشان کرد: همکاری با دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر را جزو برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش اهر قرار داده‌ایم.