آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60334
جمعه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
فرماندار شهرستان اهر:

۶۸ واحد مسکن برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر اهر درحال احداث است

۶۸ واحد مسکن برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر اهر درحال احداث است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در اولین جلسه انجمن خیرین مسکن‌ساز شهرستان اهر بابیان این‌که نباید ایرادات پروژه‌های مسکن مهر در طرح‌های تأمین مسکن برای نیازمندان تکرار شود، اظهار داشت: ساخت‌وسازهای مسکن از سوی کمیته امداد، بهزیستی و سایر ارگان‌ها در ذیل انجمن خیرین مسکن‌ساز تجمیع می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تأمین مسکن برای نیازمندان واقعی این شهرستان تأکید کرد و افزود: قیمت تمام شده واحدهای مسکونی که از سوی انجمن خیرین مسکن‌ساز احداث می‌شود بایستی پایین‌تر از بازار باشد و در عین حال تمامی ضوابط و مقررات از قبیل استانداردها و استحکام بنا رعایت شود.

وی ادامه داد: بارها خانواده‌هایی بودند که به مسئولان شهرستانی مراجعه کرده و تقاضای تأمین مسکن کرده‌اند که می‌بایست با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم، برای کسانی که واقعاً به مسکن نیاز دارند انجام دهیم.

خدابخش از خیرین خواست تا در زمینه ساخت مسکن برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر مشارکت کنند و گفت: یکی از نقاط قوت پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان اهر این است که در بهترین زمین‌ها احداث شده‌اند و این رویکرد باید در احداث مسکن برای نیازمندان لحاظ شود.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که ۶۸ واحد مسکن برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در حال احداث است، یادآور شد: اکثر این واحدهای مسکونی متعلق به مددجویان بهزیستی است.

وی تصریح کرد: شهرداری اهر برای پروژه‌های مسکن نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر به صورت رایگان پروانه ساخت و ساز ارائه می‌دهد و از طرفی واگذاری زمین با نرخ دولتی از سوی اداره راه و شهرسازی در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن انجام می‌گیرد.

خدابخش از نیاز به احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن در شهرستان اهر خبر داد، خاطرنشان کرد: بر اساس نیازسنجی انجام یافته؛ برای تأمین مسکن نیاز به احداث ۳۰۰۰ مسکن در شهرستان اهر داریم.