به گزارش خبرنگار اهرامروز، علیرضا حضوری در جشن انقلاب اسلامی جامعه عشایری که در روستای باللی‌قشلاق شهرستان اهر برگزار شد، بابیان اینکه جامعه عشایری در عین حال که تولیدکننده هستند ولی جزو اقشار زحمت‌کش و بی‌ادعای جامعه‌اند اظهار داشت: هر آلاچیق عشایری در کشورمان به عنوان کارگاه تولیدی محسوب می‌شوند و در عین حال نقش موثری در اقتصاد منطقه و استان دارند.

وی افزود: در بحث فضای مجازی که این‌قدر بحث و جدال در مورد آن به وجود می‌آید جامعه عشایری به لحاظ زندگی در مناطق فاقد اینترنت از حضور در فضای مجازی بی‌بهره هستند به عبارتی این قشر از آسیب‌های فضای مجازی به دور مانده و سنت‌ها را حفظ کرده‌اند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر از بازسازی ۱۴۰ کیلومتر از راه‌های ییلاقی و قشلاقی عشایری در شهرستان اهر خبر داد و گفت: اداره امور عشایر اهر در کنار سایر فعالیت‌های روزمره که انجام می‌دهد کارهای عمرانی را نیز مدنظر قرار داده به طوری که طی سال‌جاری ۴ کیلومتر راه قشلاقی هم در جهت تسهیل در رفت و آمد عشایر احداث کرده‌ایم.

حضوری با اشاره به اینکه ۱۵ قشلاق عشایرنشین شهرستان اهر فاقد آب شرب هستند، گفت: امور عشایر اهر آب شرب عشایر ۱۵ قشلاق شهرستان اهر را با تانکر از شهر اهر تامین و آب‌رسانی می‌کند.

وی با انتقاد از این‌که عشایر شهرستان اهر نتوانستند از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بهره‌مند شوند، ابراز داشت: متاسفانه دستورالعمل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به گونه‌ای تدوین شده بود که عشایر شهرستان اهر نتوانستند از تسهیلات بهره‌مند شوند ولی با همکاری سایر دستگاه‌ها با امور عشایر، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره در اختیار عشایر گذاشته‌ایم.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر با تاکید بر اینکه عشایر منطقه قشلاق‌باللی شهرستان اهر از مسئولان تقاضای احداث راه دسترسی مناسب و آسفالته را درخواست کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سیل امسال آسفالت داخل روستای باللی‌قشلاق و طرح هادی را تخریب کرد امام هنوز خسارت این روستای سیل‌زده جبران نشده است لذا از این‌رو تقاضا داریم به مشکلات جامعه عشایری توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش تسنیم، اهالی روستای عشایرنشین باللی‌قشلاق شهرستان اهر در حاشیه پررنگ‌تر از متن جشن انقلاب اسلامی جامعه عشایری، بهسازی و آسفالت راه دسترسی، تامین آب شرب سالم و تسهیل در پرداخت تسهیلات را از مسئولان شهرستانی و استانی مطالبه کردند.