به گزارش خبرنگار اهرامروز، مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) با حضور بالغ‌بر ۳۰۰ میهمان هنرمند از اقصی نقاط کشور امشب در شهربازی باغ شهر اهر برگزار می‌شود.

احمد رجب پور دبیر اجرایی یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از مجموع آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ۲۳ اثر به بخش مسابقه راه‌یافته است.

وی با اشاره به جزئیات آثار راه‌یافته به بخش‌های جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر، افزود: در بخش صحنه‌ای ۱۳ اثر، در بخش خیابانی ۶ اثر و در بخش آیینی ـ سنتی ۴ اثر در مجموع ۲۳ اثر از ۲۰۰ اثر ارسالی به یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران راه‌یافته‌اند، این آثار از ۱۱ استان و ۱۴ شهرستان در این جشنواره حضور دارند.

دبیر اجرایی یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر اضافه کرد: ۲ جنبی اثر از شهرستان‌های تبریز و ورزقان و دو گروه از کشور جمهوری آذربایجان به نام گروه ملی تئاتر آذربایجان در یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به اجرای نمایش می‌پردازند.

رجب پور با تأکید بر اینکه از امشب یازدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران با برگزاری مراسمی کار خود را رسماً آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: همچنین پیش از اولین اجرای نمایش هنرمندان با حضور در گلزار شهدای دوران دفاع مقدس و غبارروبی با شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

وی بابیان اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران تنها در اهر خلاصه نمی‌شود، یادآور شد: آغاز جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران مصادف با سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان اهر بوده که ایشان در این سفر از روستای زلزله‌زده اورنگ بازدید داشتند به همین منظور گروه نمایشی از استان خوزستان با اجرای نمایش سوخو در روستای اورنگ به اجرای نمایش می‌پردازند.

دبیر اجرایی یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر در پایان از اجرای نمایش میشه گرگ نباشیم از استان کرمانشاه در شهرستان کلیبر خبر داد، اضافه کرد: نمایش‌های ریتم زندگی دنیا از ورزقان، کلاغ‌ها واسه خودشون گرگی شدن از اهر و شیشلیک در بخش آیین – سنتی نیز در شهرستان ورزقان نمایش اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/