به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر در سال‌جاری با اشاره به اینکه شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های درگیر با ویروس کرونا است، اظهار داشت: متاسفانه اغلب کسب و کارها و واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان اهر در جریان شیوع ویروس کرونا متحمل آسیب‌های اقتصادی شدند و سعی داریم تا با شناسایی مشکلات و راهکار بتوانیم چشم‌انداز تعریف کنیم.

وی افزود: یکی از مصوبات هیئت وزیران این است که اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی؛ امهال و بخشودگی کامل است، کلیه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری مجاز به امهال یا بخشودگی کامل اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در بازه زمانی تعطیلی جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا هستند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، اماکن ورزشی دولتی واگذار شده به بخش خصوصی در شهرستان اهر، اجاره بهای این اماکن ورزشی به مدت سه ماه از بسته تشویقی امهال و یا بخشودگی کامل برخوردار می‌شوند.

محمودی گفت: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها، اغذیه فروشان دچار بیشترین آسیب در ایام تعطیلی اجباری شیوع ویروس کرونا شده‌اند، البته ۱۰ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا شناسایی شده است که برای هر یک از رسته‌های شغلی دستگاه‌های اجرایی ملزم به بررسی خسارت‌های وارده از شیوع ویروس کرونا شدند.

وی، مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر را برای تمامی دستگاه‌ها لازم‌الاجرا دانست، گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران، حق بیمه سهم کارفرمایان به مدت سه ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال‌جاری استمهال می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر از تشکیل ستاد راهبری «جهش تولید» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این شهرستان خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در سال «جهش تولید» بایستی برای تحقق شعار سال تلاش کنند و از این‌رو حق ندارند از وظایف خود سر باز زده و مراجعه‌کنندگان را به بهانه این‌که ما نمی‌توانیم یا در اختیارات ما نیست به فرمانداری ارجاع دهند و هر کمیته وظیفه و مسئولیت خود را دارند و اگر مشکل قابل حل نبود با جمع‌بندی به استان ارجاع خواهیم داد.

انتهای پیام/