به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی ظهر امروز در نشست صمیمی با اهالی روستاى ورگهان و وجنی در بررسی مشکلات این روستاها، توسعه روستاها و توجه به معیشت مردم را از مهم‌ترین اهداف دولت تدبیر و امید دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه دولت تدبیر و امید و نظام جمهورى اسلامی ایران توجه اساسى به توسعه روستایی و همچنین توجه به رفاه و معیشت مردم است.

وی گفت: مهاجرت روستاییان به شهرها امروزه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه تبدیل‌شده است که همواره باعث بروز مشکلات جدی در زندگی روستایی و شهری از جمله افزایش حاشیه‌نشینی و شغل‌های کاذب شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مهد تمدن ایران امروزه در روستاهاست و از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید توجه به توسعه و عمران روستاهاست.

محمودی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل روستاى ورگهان را مشکل آب شرب دانست و گفت، امروزه، حیات انسان وابسته به آب است و اکنون مردم باید همراه با دولت در تأمین و مصرف مناسب آب شرب، ما را همیاری کنند چراکه مشکل خشک‌سالی در استان آذربایجان شرقی محسوس است و مردم باید با مصرف بهینه آب شرب، این اتفاق مهم را مدیریت کنند.

فرماندار شهرستان اهر با اظهار امیدواری از میزان تولیدات و صادرات محصولات باغداری در روستای ورگهان گفت: صادرات میوه و محصولات باغی از روستاى ورگهان به کشورهای دیگر افتخار بزرگی برای شهرستان اهر است که توانسته با اقدام عملی به شعار سال اقدام قابل‌توجهی برای رشد اقتصادى منطقه داشته باشد.

وی همچنین ادامه داد: دهستان ورگهان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولیدات کشاورزى و باغدارى در منطقه است لذا با سرمایه گذارى در این زمینه برای ایجاد صنایع تبدیلی در این دهستان می‌توان در توسعه روستایی و افزایش اشتغال اقدامات مهمی انجام داد.

محمودی تأکید کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره به روستائیان برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از جمله اقداماتی است که دولت تدبیر و امید برای حمایت از این قشر زحمت‌کش انجام می‌دهد.

فرماندار شهرستان اهر همچنین، یکی از محورهای اشتغال‌زایی در منطقه را ایجاد استخرهای پرورش ماهی عنوان کرد و گفت: به دلیل پر آب بودن منطقه، این روستاها مستعد احداث چنین واحدهای تولیدی هستند.

وی در پایان، حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران برای افزایش واحدهای تولیدی و کارگاهی را از وظایف دولت دانست و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در خدمت سرمایه‌گذاران برای افزایش اشتغال و توسعه کشور و به ویژه شهرستان اهر است.

انتهای پیام/