به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در نشست مشترک با رئیس و معاونین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر که به منظور تاسیس مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: مدتی است که نبود نمایندگی پارک علم و فناری در شهرستان اهر را پیگیری کردم و البته ایجاد مراکز حمایتی از نخبگان در شهرستانی همچون اهر ضروری است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: ارتباط علم با صنعت و تولید و آمیختگی این دو اصل با همدیگر می‌تواند به رشد اقتصادی و توسعه منطقه منجر شود.

وی با اشاره به این‌که مدیریت و خارج کردن دانشگاه آزاد واحد اهر از حالت رکود و مشکلات فراوان قابل تحسین است، گفت: بنده در مجلس برای توسعه و پیشرفت دانشگاه‌ها و تسریع در روند ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور و حمایت از نخبگان قطعاً از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

محرم‌زاده در ادامه با ذکر این‌که شرکت پیمانکاری وابسته به بنیاد مسکن در رابطه با ساخت بزرگراه اهر-تبریز از وزارت راه و شهرسازی ۲۵ میلیارد تومان طلب دارد، گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، عملیات ساخت بخش باقی‌مانده از بزرگراه اهر-تبریز به صورت ۲ شیفته انجام می‌گیرد و علاوه بر این؛ وزیر راه و شهرسازی با درخواست بنده برای تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی موافقت کرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان کرد: متاسفانه بیش از ۵۰ روستای شهرستان‌های اهر و هریس راه دسترسی نامناسبی دارند و عملاً جاده این روستاها بیشتر شبیه مال‌رو است و برای این روستاها بایستی ۷۰ کیلومتر جاده احداث شود که نیاز به اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی دارد.

وی از موافقت وزیر راه و شهرسازی با درخواست بنده برای احداث راه دسترسی مناسب ۵۰ روستای اهر و هریس خبر داد و گفت: همچنین برای تسریع در احداث تقاطع غیرهمسطح مقابل دانشگاه آزاد واحد اهر که با کمبود منابع مالی مواجه است را از رئیس سازمان راهداری پیگیری می‌کنم، ایجاد راه انحرافی به دلیل احداث تقاطع غیرهمسطح که روزانه بیش از ۵۰۰۰ دستگاه خودرو تردد می‌کند برای شهروندان و مسافران مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

 محرم‌زاده اضافه کرد: تکمیل تقاطع غیرهمسطح مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به اعتبار ۳ میلیارد تومانی نیازمند است که برای تحقق این درخواست از وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کنم.