به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهر با بیان اینکه هفته اول ماه محرم به‌عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: به امر به معروف و نهی از منکر باید به‌موقع اقدام کرد چراکه انسان زمان فرصت سوزی ندارد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و در واقع قیام خونین کربلا بر پایه این امر مهم بود و ما شیعیان عشق و علاقه‌ای که به سیدالشهدا داریم باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه توده مردم یک وظیفه مهمی همچون تذکر لسانی دارند، تأکید کرد: برخی‌ها در نفی استکبار تردید دارند در حالی که استکبارستیزی در قرآن کریم نیز قید شده است.

عزاداری‌های محرم درشان امام حسین (ع) باشد

امام جمعه اهر افزود: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که بیش از پیش بایستی مورد توجه قرار گیرد در زمانی که گناه بی داد می‌کند توجه به این فریضه می‌تواند نسخه‌ای شفابخش برای ما باشد.

وی با ذکر اینکه با شروع ماه محرم‌الحرام عشق و علاقه مردم به امام حسین (ع) شعله‌ورتر می‌شود، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی را که به‌دست آورده‌ایم که یک نظام مردمی است

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به توهین ترامپ به ملت ایران، اظهار کرد: سخنان رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا در سازمان ملل که علیه نطام جمهوری اسلامی و ملت ایران نسنجیده و از عصبانیت بود.

امام جمعه اهر در پایان خاطرنشان کرد: عزاداری‌های ماه محرم باید مملو از عاشقان آن حضرت باشد و نباید به این فکر کرد که هیئتی جمعیت کمی دارد و هیئتی جمعیت بیشتر، این‌طور نیست بلکه آن چه که باید مهم باشد برگزاری عزاداری درشان امام باشد.

انتهای پیام/