به گزارش اهرامروز، ابوالفضل غنی‌زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهر با اشاره به این‌که وضعیت پارلمان و مدیریت امور شهری مناسب نیست، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر در قبال آرای مردم مسئولیت دارند و بایستی بر اساس وظایفی که دارند نسبت به حل مشکلات شهر و شهروندان اقدام کنند

فرماندار اهر افزود: به رئیس شورای شهر گفته‌ام و به اعضای شورای شهر نیز می‌گویم که شهروندان اهری از وضعیت شهرداری و عدم انتخاب شهردار اهر ابراز ناخرسندی می‌کنند. بنابر این برای ا‌عضای شورای اسلامی شهر تکلیف است تا به آرای مردم اهر احترام بگذارند، فراموش نکنیم که صلاحیت شورای شهر اهر با رأی مردم است و از زمانی که به شهرستان اهر آمده‌ام فقط گلایه‌های شهروندان را از شورای شهر و شهرداری می‌شنوم اگر تا عید فطر وضعیت شهرداری را تعیین تکلیف نکنید بنده و مسئولان شهرستانی مطابق قانون عمل خواهیم کرد.

وی بابیان این‌که صدای اعتراضی شهروندان اهری از عدم تعیین تکلیف و انتخاب شهردار اهر به شورای تأمین آذربایجان‌شرقی و صداوسیما کشیده شده است، گفت: وضعیت معابر عمومی شهر و برخی مناطق شهری نابسامان است و لازم است تا با بهبود وضعیت مدیریت امور شهری، به خواسته ‌های شهروندان از اوضاع غیرقابل قبول خیابان‌ها سر و سامان داده شود.

غنی‌زاده اضافه کرد: برخی از مدیران ادارات اهر فعالیت جهادی دارند و برخی نیز فعالیت‌ اداریشان را تا پایان وقت اداری تنظیم می‌کنند، حل مشکلات مردم و شهرستان نیاز به فعالیت شبانه‌روزی دارد لکن با فعالیت تا وقت اداری تمام نمی‌شود. مشکلات شهرستان اهر با مدیران جهادی، پاکدست و کاردان قابل حل است.

فرماندار اهر با اشاره به گلایه اهالی برخی روستاها از وضعیت نامناسب راه‌های ارتباطی گفت: روز گذشته طی جلسه‌ای مشترک با نماینده مردم اهر و هریس و مدیران استانی در شهرستان هریس، در خصوص وضعیت راه‌های روستایی بررسی و نتیجه‌گیری شد و مقرر گردید تا بهره‌گیری از قوانین مجلس در قالب لایحه بودجه از ردیف محرومیت‌زدایی برای سامان‌دهی راه‌های روستایی شهرستان‌های اهر و هریس استفاده کنیم.

وی؛ بر لزوم ورود ائمه جماعات، آموزش و پرورش و افراد مقبول جامعه به حوزه تشویق و ترغیب مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب و برق تأکید کرد و افزود: به آموزش و پرورش اهر تأکید کرده‌ام تا به بحث آموزش مصرف صحیح آب و برق ورود کند.

غنی‌زاده به سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و بیان داشت: طی نامه‌ای با امضای امام جمعه، نماینده اهر و هریس و بنده؛ احداث سد کج‌رود با هدف تأمین آب شرب، آزادراه تبریز-اهر-بیله‌سوار، تأمین منابع مالی پروژه‌های زیرگذر ورودی شهر اهر و ارتقای کمربندی جنوبی به بزرگراه و یکسری طرح‌های زیربنایی و صنعتی از جمله درخواست‌هایمان از رئیس‌جمهور خواهد بود.

فرماندار اهر تصریح کرد: آماری که در رابطه جوانان بیکار اهر با موضوع اشتغال از اداره کار دریافت کرده‌ام نشان می‌دهد شهرستان اهر ۳۲۰۰ نفر جوان بیکار دارد اما این آمار نمی‌تواند صحیح باشد چراکه نرخ بیکاری تنها با افراد مراجعه‌کننده محاسبه شده و قطعاً نرخ بیکاری شهرستان اهر بیش از این آمارها خواهد بود.

خبر از: علی دایلاری اصل