ولی‌الله دینی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار ارسباران نیوز با اشاره به وضعیت پوشش گاز شهرستان‌ها و روستاهای آذربایجان شرقی، اظهار داشت: همه مناطق استان از نعمت گاز طبیعی  بهره‌مند هستند و برنامه‌ریزی ما برای باقی‌مانده ۱۰ درصد جمعیت روستایی است که هنوز از نعمت گاز بهره‌مند نشده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی بابیان اینکه عدم رعایت نکات ایمنی گاز طبیعی حادثه می‌آفریند، افزود: در ارتباط با استفاده از گاز طبیعی اگر نکات ایمنی را رعایت نکنند ممکن است موجب بروز مشکل برای مصرف‌کنندگان شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در استان افت فشار گاز خواهیم داشت یا خیر؟ گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم شرکت گاز آذربایجان شرقی از افت فشاری که موجب قطعی گاز شود جلوگیری به‌عمل‌آمده، لکن در انتهای خطوط و شبکه‌های توزیع گاز افت فشار محتمل است.

دینی با اشاره به وضعیت جایگاه‌های سوخت گاز CNG در آذربایجان شرقی در ایام پرمصرف تأکید کرد: خوشبختانه با اتخاذ تدابیر مقتضی جایگاه‌های سوخت سی ان جی بدون قطعی و یا افت فشار دایر بوده و مشکل خاصی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه شرکت گاز حتی در روزهای پرمصرف گاز کارخانجات و صنایع را تأمین می‌کند، اظهار امیدواری کرد: گاز صنایع و نیروگاه حرارتی تبریز را در سخت‌ترین شرایط تأمین کرده‌ایم و اگر تحت هر شرایطی صنعتی به دلیل عدم تأمین گاز از سوخت مایع استفاده کند مابه‌التفاوت قابل‌بررسی و پرداخت است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر صددرصد جمعیت شهری و ۸۸ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی از نعمت گاز برخوردارند که این رقم در دهه فجر امسال با افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۱۴۸ روستای استان به ۹۰ درصد می‌رسد.

دینی در پایان با اشاره به اینکه مردم آذربایجان شرقی در هر شرایطی صرفه‌جویی در مصرف گاز را در اولویت قرار دهند، خاطرنشان کرد: از عموم هم استانی‌های عزیز تقاضا دارم در کنار توجه به صرفه‌جویی و مدیریت مصرف گاز حتماً به رعایت نکات ایمنی مصرف گاز نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/