به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر گفت: تاکنون ۵ هزار ۹۹۲ بیمار کرونایی شناسایی شده که از این تعداد؛ ۵۰۹۳ نفر جمعیت شهری و ۸۹۸ نفر جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

میرزاپور از افزایش ۳۵ درصدی آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد، گفت: از هفته جاری شاهد افزایش آمار بستری بیماران کرونایی و بار مراجعات در این بیمارستان افزایش قابل‌توجهی داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر افزود: آمار بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر ۲۲ نفر بوده که ۶ نفر آن‌ها در بخش‌های ویژه بستری می‌باشد و ۲ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار بستری بیماران کرونایی در شهرستان اهر گفت: متأسفانه با ادامه این وضعیت شهرستان اهر شاهد روزهای بحرانی خواهد بود و وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان احتمالاً به نارنجی تغییر می‌کند.

میرزاپور بابیان این‌که زنگ خطر اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در شهرستان اهر به صدا درآمد، بیان کرد: از کلیه مهمانان عزیز درخواست می‌گردد در اسرع وقت شهرستان اهر را ترک نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ابراز داشت: از همشهریان محترم تقاضا می‌شود، ضمن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هرگونه رفت و آمد و مهمانی خانوادگی خودداری نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ضمناً در صورت داشتن هرگونه علائم شامل تب، سرفه، گلودرد، تنگی نفس، اسهال، استفراغ، اختلال بویایی یا چشایی با نزدیک‌ترین مرکز سلامت محل سکونت خود تماس بگیرید یا به مراکز نمونه‌برداری کرونا مراجعه نمائید.

میرزاپور همچنین از بستری ۳ مسافر نوروزی مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد، افزود: متأسفانه حال یکی از مسافران نوروزی مبتلا به کرونا؛ وخیم است.