به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدباقر هنربر در جلسه بررسی آخرین وضعیت آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر اظهار داشت: از سه ماه قبل بنابر دستور استاندار آذربایجان شرقی مقدمات و جلسات اطفای حریق جنگل‌های ارسباران را آغاز کرده‌ایم و این کمیته صیانت از جنگل‌ها و اطفای حریق در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و در استان به ریاست استاندار پیگیری می‌شود.

وی افزود: متاسفانه سال گذشته منطقه‌ی ارسباران از حیث آتش‌سوزی تجربه تلخی داشت، هرچند جنگل‌های ارسباران نعمت خدادای و سرمایه‌ای ملی است و همه ما وظیفه داریم تا از منابع طبیعی ملی صیانت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه‌ای از جهت جلوگیری از تجربه تلخ آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران در سطح استان و شهرستان‌ها انجام یافته است، گفت: در جلسه اخیر ستاد مدیریت بحران کشور با مشارکت معاونین وزارت دفاع، سازمان برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها؛ رئیس ستاد مدیریت بحران بر آمادگی دستگاه‌ها اجرایی در رابطه با پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌های ارسباران تاکید داشتند.

هنربر با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور به وزارت دفاع، امداد هوایی این وزارتخانه در صورت نیاز برای اطفای حریق احتمالی که همه ما به لحاظ شرایط موجود از آن واهمه داریم به‌کار گرفته می‌شود.

وی از تشکیل کمیته صیانت از جنگل‌های آذربایجان شرقی در استان به ریاست معاون استاندار خبر داد و گفت: در این کمیته تمامی جوانب مربوط به جنگل‌های ارسباران مورد بحث و بررسی و تصمیم‌گیری مدیریت قرار می‌گیرد و مدیریت بحران وظیفه‌ی هماهنگی، پیگیری، سیاست‌گذاری، حمایت و پشتیبانی از دستگاه‌هاست و به این وظیفه عمل می‌کنیم و در شهرستان‌ها به مدیریت فرمانداران مسائل بحرانی را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی اضافه کرد: انتظار ما از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی این است که در بحث تامین امکانات و تجهیزات به یاری دستگاه‌های دولتی بشتابند که در این مورد از نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نیز کمک خواهیم خواست.

هنربر بابیان اینکه وضعیت طغیان آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر به مدیریت بحران استان، بحرانی اعلام نشده است، گفت: اگر طغیان آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر از سوی منابع طبیعی استان بحرانی اعلام شود ما هرگونه همکاری و پیگیری از مرکز را انجام می‌دهیم و اگر نیازی به اعتبار باشد آن را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم از سرمایه‌ی ملی صیانت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز با آرامش نفس می‌کشیم، همه‌اش به وجود منابع طبیعی و ذخایر خدادادی و ملی از جمله جنگل‌های اهر و ارسباران است انشالله با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم بتوانیم آفت پروانه دُم قهوه‌ای را از جنگل‌های ارسباران و فندقلوی اهر ریشه‌کن کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی خطاب به مدیران منابع طبیعی استان خاطرنشان کرد: اگر استان هم‌جوار در کنترل آفت پروانه دُم قهوه‌ای کم‌کاری و این کم‌کاری باعث طغیان آفت شده را به مدیریت بحران استان ارجاع دهید تا پیگیری کنیم.

انتهای پیام/