به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان‌پور در همایش تجلیل از آموزگاران فعال در زمینه درس پژوهی و رتبه‌آور در آذربایجان شرقی که در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش اهر برگزار شد با تاکید بر ارتقاء شاخص‌های آموزشی و پرورشی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان اهر مرکزیت منطقه ارسباران را دارد و آموزش و پرورش این شهرستان قدمتی ۱۰۴ ساله دارد از این‌رو باید آموزش و پرورش اهر در شاخص‌های آموزشی و پرورشی جزو رتبه‌های برتر استانی و کشور باشد.

وی، ارتقاء شاخص‌های آموزشی و پرورشی و کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری در تمامی شاخص‌ها را وابسته به همت و تلاش دبیران و معلمان منطقه اهر دانست، افزود: آموزش و پرورش اهر در برخی از شاخص‌ها توانسته رتبه‌های برتر استانی را کسب کند و این مهم با تلاش همکاران فرهنگی میسر شده است.

مدیر آموزش و پرورش اهر از تحصیل بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع نزدیک به ۲۶ هزار دانش‌آموز اهری، ۱۴ هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و این آمار نشان می‌دهد که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نسبت به دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه بیشتر است.

رمضان‌پور در ادامه بر لزوم همکاری معلمان و مدیران مدارس برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه تاکید کرد و گفت: متاسفانه بیشترین آمار ترک تحصیل در بین نواحی و مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های آذربایجان شرقی مربوط به شهرستان اهر است لذا باید همت‌مان را به کار گیریم و اگر موانعی پیش‌روی دانش‌آموزان وجود دارد را رفع کنیم این در حالی است که نبود مدارس دوره اول و دوم متوسطه در روستاها می‌تواند عاملی برای ترک تحصیل دانش‌آموزان باشد.

آموزش و پرورش اهر برای روستاهای دورافتاده با یک تا چهار دانش‌آموز معلم اعزام می‌کند

وی بابیان اینکه علی‌رغم وجود مدارس شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم متوسطه در شهر اهر، خانواده‌ها اغلب برای تحصیل فرزندان خود در مدارس شهری همکاری نمی‌کنند، ابراز داشت: امیدوارم خانواده‌ها برای ممانعت از ترک تحصیل فرزندان خود با آموزش و پرورش همکاری کنند.

مدیر آموزش و پرورش اهر گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۱۸ نوآموز در سنین ۵ تا شش سال در مقطع پیش‌دبستانی تحصیل می‌کنند که از این تعداد بیش از ۱۱۰۰ نوآموز دختر و ۱۳۰۰ نوآموز پسر هستند.

رمضان‌پور با ذکر اینکه شهرستان اهر ۲۱۷ باب مدرسه اعم از ۳۶ مدرسه شهری، ۲ مدرسه استثنایی، ۳۳ مدرسه غیردولتی و ۱۴۶ مدرسه روستایی دارد، بیان کرد: یکی از افتخارات دستگاه تعلیم و تربیت این است که برای روستاهای دورافتاده با یک تا چهار دانش‌آموز معلم اعزام می‌کند.

وی همچنین از اجرای طرح تدبیر در ۷۶ مدرسه شهری و روستایی در شهرستان اهر خبر داد، گفت: طرح تدبیر در مدارسی که مدیر مستقل در شهر و روستا دارند اجرایی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش اهر، نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه آموزش و پرورش عنوان کرد، افزود: پژوهش و درس‌پژوهی می‌تواند به دست‌یابی به فناوری جدید منجر شود به طوری که جمهوری اسلامی با کمترین امکانات می‌تواند به توانایی ساخت موشک دست یابد ولی چون کمتر به درس‌پژوهی توجه داشته‌ایم نمی‌توانیم در برخی صنایع از جمله خودروسازی موفقیت‌های آن‌چنانی کسب کنیم.

انتهای پیام/