به گزارش ارسباران نیوز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: حضور اقشار مختلف ملت ایران  به ویژه مردم ولایت‌مدار و قهرمان ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باعث دلگرمی دوستان انقلاب و ناامید شدن دشمنان آن شد و از طرفی مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند.

وی تصریح کرد: در هیچ کشوری سالگرد پیروزی یک انقلاب با چنین عظمتی برگزار نمی‌شود اما مردم ایران هرسال در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قدرت خود را بیش از سال‌های قبل در مقابل دشمنان به نمایش می‌گذارند و برای حفظ ولایت‌فقیه پایداری می‌کنند.

امام‌جمعه موقت تبریز تصریح کرد: راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن بعد از ۳۷ سال نشان دهنده شور و نشاط انقلابی مردم همچون سال‌های اولیه انقلاب بود که این موضوع برای دشمنان انقلاب مأیوس کننده و برای دوستان انقلاب خرسند کننده است.

وی تصریح کرد: مردم با حضور میلیونی خود در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب به دشمنان نشان دادند با گذشت ۳۷ سال با همان روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت پشتیبان ولایت هستند و هیچ قدرتی نمی‌تواند این عظمت و عزت را در هم بشکند.

آیت الله‌ آل‌هاشم تأکید کرد: مردم ایران این بار نیز نشان دادند که با صلابت و قدرت به راه خود ادامه می‌دهند و احدی نمی‌تواند این ملت را از راهی که انتخاب کرده‌اند، باز دارد.

وی از حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد و گفت: نمایش حضور بزرگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیانگر شعور و بصیرت بالای مردم است و اکنون نوبت حضور در انتخابات است.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به اهمیت فوق‌العاده مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی که در واقع رقم زدن سرنوشت سیاسی مردم است، گفت: بصیرت، لازمه حضور گسترده و با شکوه‌تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است.

امام‌جمعه موقت تبریز با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ بهمن سالروز قیام خونین مردم تبریز علیه رژیم ستم‌شاهی، گفت: این قیام بزرگ به همراه قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ پایه‌ها و ارکان طاغوت را متزلزل کرد و موجب پیروزی نهایی انقلاب اسلامی در سال بعد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام ۲۹ بهمن تبریز در سال ۵۶ و به مناسبت بزرگداشت چهلم شهدای قم صورت گرفت، اظهار داشت: این قیام خودجوش و مردمی عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بود.

امام‌جمعه موقت تبریز گفت: این قیام، تبلور عینی بغض فرو رفته ملتی بود که سال‌های متمادی، ارزش‌ها و اعتقادات دینی‌شان بر اثر هجمه فرهنگی جهان سلطه به بوته فراموشی سپرده شده بود.

وی تأکید کرد: قیام ۲۹ بهمن تبریز ستون فقرات رژیم ستم‌شاهی را شکست و خورشید حیات آفرین انقلاب اسلامی آغاز به تابیدن کرد.

امام‌جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنانش به پنجم جمادی الاول سالروز ولات با سعادت عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) و روز پرستار اشاره کرد و افزود: دختر امیرمومنان علی (ع) یکی از برجسته‌ترین زنان عالم است، این بانوی گرامی علاوه بر تقوا، پارسایی، زهد و عفت و عصمت، قهرمان صبر و استقامت بود و ایشان الگوی مبارزه با ظلم و ستم در تاریخ بشریت شناخته شده است.

وی از زحمات شبانه‌روزی پرستاران تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/