به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام حسن شعبانی در اولین اجلاسیه‌ی «طرح کنگره ملی تبلیغ» در شهرستان اهر با اشاره به این‌که سازمان تبلیغات اسلامی بر مردمی‌سازی تبلیغ تاکید داشته و این موضوع جزو اولویت‌هی خود می‌داند، اظهار داشت: ابلاغ پیام و فهماندن پیام فقط وظیفه یک قشر خاص نیست، البته فهماندن و ابلاغ پیام برای علماء وظیفه اصلی و ذاتی است.
وی افزود: در کوشه و کنار شهرها و روستاها مبلغان دینی را داریم که با مظلومیت و گمنامی برای رساندن پیام الهی فعالیت می‌کنند و در این شرایط کرونایی که اغلب مشاغل از جمله مراکز تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی آسیب دیده‌‎اند خود را ملزم به حمایت از آنها می‌دانیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بابیان اینکه صداوسیما تنها با ۲۵ صدم درصد بودجه کل کشور در مقابل هجمه‌ها و جبهه تا دندان مسلح دشمنان ایستاده و فعالیت می‌کند، گفت: همه از صداوسیما انتقاد می‌کنند اما نمی‌دانند چقدر سهم این سازمان از بودجه کشور است در حالی که صداوسیما با همین بودجه ناچیز در مقابل دشمنان تا دندان مسلح غربی می‌ایستد.
شعبانی ادامه داد: تنها به اندازه ۳ درصد از کل سهم بودجه سازمان صداوسیما به سازمان تبلیغات اسلامی تعلق می‌گیرد، حال با این بودجه انتظار دارند یک سازمان اداره شود، مبلغ تربیت کند، مداحان و هیئت‌ها را سازمان‌دهی کند، برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی اجرا کند و … انتظار از سازمان تبلیغات اسلامی به حق است اما منصف باشیم، این در حالی است که بودجه فرهنگی برخی وزارتخانه‌های دولت به اندازه‌ای است که می‌توان معاونت فرهنگی هم با آن راه‌اندازی کرد.
وی با ذکر این‌که متاسفانه بودجه‌ریزی در کشور ما انقلابی نیست، گفت: با کمال تاسف شرایط در بهره‌مندی از بودجه کشور به گونه‌ای است که هر کس هر چقدر توانست برمی‌دارد و می‌رود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال این است که از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کند و آنها را به عموم نشان دهد، وقتی پرستاری در شرایط کرونایی و هوای گرم که ما نمی‌توانیم لباس‌های کادر درمانی که تحمل کنیم می‌نویسد این شیفت خودم را به شهید قاسم سلیمانی تقدیم می‌کنم، من او را به عنوان یک مبلغ می‌بینم چراکه این پرستار مکتب سلیمانی را تبلیغ می‌کند.
شعبانی با تاکید بر این‌که اگر انقلاب اسلامی بتواند صدایش را به فطرت‌های پاک انسان‌ها برساند، تنها یک گوشه‌اش “شیخ زکزاکی” در آفریقا باشد، گفت: جالب است دست “شیخ زکزاکی” را باز نگه‌می‌دارند انقلاب می‌کند و وقتی هم که دست‌اش را می‌بندند باز هم انقلاب می‌کند.
وی یادآور شد: در اوایل شیوع ویروس کرونا، برخی‌ها از این‌که مساجد، زیارتگاه‌ها، برنامه‌های دینی و … تعطیل شد خوشحال شدند، اما با خواست خداوند متعال ورق برگشت و افراد متدین، حسینی‌ها و روحانیون در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفتند در حالی که همان افرادی که خوشحال بودند از ترس‌شان پنهان شدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که روحانیون جهادی با آن‌که در معرض خطر ابتلا به کرونا بودند ولی دست از تلاش و جهاد نکشیدند، گفت: عده‌ای تفکر اسلامی را با تفکر غربی مقایسه می‌کنند و نگاهی آرمانی دارند، می‌گویند کم و کاستی داریم؛ بله کم و کاست داریم.