به گزارش خبرنگار اهرامروز، احد محمودی در جلسه هم‌اندیشی در مورد طرح‌ها و برنامه‌های توسعه شهری اهر با اشاره به این‌که شهرداری اهر آماده دریافت طرح و پیشنهادات برای ساماندهی ورودی‌های شهر است، اظهار داشت: ورودی شهر اهر از سمت جاده کلیبر برخی مشاغل به سیمای شهر اهر لطمه می‌زند، متأسفانه تابه‌حال اهر شهر عبوری برای مسافران و گردشگران بوده؛ در حالی که اگر از نظرات و پیشنهادات جوانان صاحب ایده و فکر استفاده کنیم می‌توانیم اهر را در ریل توسعه قرار دهیم.

شهردار اهر ادامه داد: مدیریت امور شهری اهر از هرگونه نقد، انتقاد و پیشنهاد سازنده استقبال می‌کند، هر کسی شاید ناخواسته مرتکب خطا و اشتباهاتی شود و بنده آماده‌ام تا شهروندان اهری اگر مسیر را خطا رفتم در ابتدا گوش‌زد کنند بهتر است تا اینکه آخر کار خطایم را بگویند که جبران آن سخت شود.

وی از استارت اجرای برنامه چهارساله توسعه شهر اهر خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرداری تبریز برنامه توسعه شهری را آغاز کرده و شهر اهر به عنوان دومین شهر آذربایجان‌شرقی تصمیم دارد تا این برنامه توسعه‌ای را با همکاری شهروندان اهری و دستگاه‌های اجرایی عملیاتی کند.

محمودی از بزرگان، ریش‌سفیدان و صاحب‌نظران شهر برای توسعه زیربنایی شهر اهر دعوت به همکاری کرد و گفت: تقاضا و خواهش بنده این است که بزرگان و ریش‌سفیدان کهن‌شهر اهر برای توسعه شهر به یاری شهرداری اهر بیایند، ما نیز مشتاقانه از نظرات و پیشنهادات استقبال می‌کنیم.

شهردار اهر بابیان این‌که احداث ایستگاه شماره ۳ آتش‌نشانی در دستور کار شهرداری اهر است، یادآور شد: با توجه به جمعیت شهر اهر، بایستی حداقل ۳ الی ۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر اهر داشته باشیم، از این‌رو در گام نخست تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات و احداث ایستگاه شماره ۳ آتش‌نشانی اهر را جزو برنامه‌هایمان داریم.

وی از ممنوعیت صدور مجوز حصارکشی تحت هر عنوان از سوی شهرداری اهر خبر داد و گفت: دستور ممنوعیت صدور هرگونه مجوز حصارکشی از سوی شهرداری اهر غیرقانونی بوده و در صورت ارائه مجوز حصارکشی به صراحت اعلام می‌کنم این مجوزها جعلی است.

محمودی با ذکر این‌که ستاد بازآفرینی شهری اهر پس از مدتی وقفه؛ مجدداً در شهرداری اهر احیاء می‌شود، گفت: دلیل توقف فعالیت ستاد بازآفرینی شهری را نمی‌دانم؛ اما می‌توان از طریق ستاد بازآفرینی شهری تسهیلات و حمایت‌های دولت از قبیل قیر رایگان جهت آسفالت‌ریزی را جلب کنیم از این‌رو ستاد بازآفرینی شهری اهر را فعال‌سازی می‌کنیم.

شهردار اهر تأکید کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اهر با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تدوین می‌شود، از طرفی هم پروژه‌ی هتل پنج ستاره مهراصل، خانه ورنی و کاروانسرای اوچ‌دکانلار را پیگیری می‌کنیم. همچنین برای سال آینده برگزاری جشن یک‌صد سالگی شهرداری اهر را با تعیین کمیته‌ای در دستور کار داریم.