به گزارش خبرنگار اهرامروز، مرتضی موحدنیا در آیین تودیع و معارفه‌ی شهردار اهر با اشاره به این‌که قدمت شهرداری اهر ۱۰۰ سال و فرمانداری اهر ۷۶ سال است، اظهار داشت: تنوع در شهرداری‌ها بسیار بالاست و مردم هر روز با شهرداری و خدمات شهری سر و کار دارند، همه‌ی مسائل باعث شده تا شهرداری در رأس توجهات مردم قرار گیرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: ورود به مجموعه شهرداری و مدیریت شهری نیازمند برنامه است، اگر بدون برنامه وارد مدیریت شهری شویم به روزمرگی دچار شده و بعد از ۴ سال می‌بینیم کارنامه‌مان خالی است.

وی با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اهر گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اهر به اتفاق با ۷ رأی آقای محمودی را به عنوان شهردار اهر انتخاب کردند و این انتخاب متحدانه حُسن محسوب می‌شود، در حالی که در هیچ شهری این اتفاق نظر را شاهد نبودیم، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اهر حتماً تا چهار سال آینده برنامه تدوین کنند تا بعد از اتمام بدانند پروژه ماندگاری داشته‌اند.

موحدنیا ادامه داد: عملکرد دوره ششم شورای اسلامی شهر را مردم قضاوت خواهند کرد، رمز موفقیت مدیریت امور شهری صرفاً جلب مشارکت‌های مردمی است وگرنه از مردم فاصله گرفته شود هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود چراکه شهر متعلق به شهروندان اهری است. همچنین اگر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اهر بتوانند شعار «هر شهروند، یک شهردار» عملی کنند مردم هم قطعاً احساس خودی کرده و هم‌پای شهرداری و شورای شهر خواهند بود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی بابیان این‌که تنها ارگانی که می‌توان بودجه نامحدود داشت تنها شهرداری است، اظهار کرد: بودجه ۷۲ میلیارد تومان برای شهرداری اهر که ۵۰ تا ۵۵ میلیارد تومان آن صرف حقوق و مزایای کارکنان و هزینه‌های جاری می‌شود، در شهر اهر هیچ تأثیری نمی‌تواند داشته باشد. شهر اهر حداقل‌ باید به اندازه شهرداری یکی از مناطق تبریز درآمد داشته باشد.

وی با ذکر این‌که با مدیریت جهادی، علم و عمل، استفاده از پتانسیل‌های شهر اهر و جلب مشارکت‌های مردمی و نماینده مجلس می‌توان شهرداری اهر را به جایگاه اصلی‌اش رساند، گفت: قبلاً قیر رایگان به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار جمعیت تعلق نمی‌گرفت ولی اکنون تخصیص می‌یابد و این ظرفیت می‌تواند بخشی از مطالبات مردم را تحقق دهد. اهر شهر کوچکی نیست بلکه شهر تاریخی و فرهنگی اهر در طول تاریخ تأثیرگذار بوده است.

خبر از: علی دایلاری اصل