دکتر محمدحسین صومی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز اظهار داشت: خوشبختانه طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان باقرالعلوم اهر از قبیل بخش تسهیلات زایمانی و دیالیز جدید از پیشرفت خوبی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در گذشته تعداد تخت‌های بخش دیالیز بیمارستان باقرالعلوم اهر کمتر بود که با ایجاد بخش جدید؛ تعداد تخت‌های بخش دیالیز بیمارستان اهر به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

وی بابیان این‌که خوشبختانه به ازای هر ۴ بیمار دیالیزی؛ یک تخت بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر ایجاد می‌شود، گفت: این بدان معنی است که بیماران دیالیزی در نوبت صبح و عصر خدمات دریافت خواهند کرد و نیازی به مراجعات شبانه نخواهند داشت.

صومی با گلایه از خلف وعده در نصب و راه‌اندازی MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر ابراز داشت: متأسفانه دستگاه MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر به دلیل خلف وعده تاکنون راه‌اندازی نشده؛ این در حالیست که نصب و راه‌اندازی این دستگاه جزو مطالبات مردم اهر و ارسباران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: در حال حاضر تنها یک قطعه از دستگاه MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر ناقص است و طبق پیگیری‌های انجام شده قرار است تا به محض واردات تجهیزات مورد نیاز سریعاً نصب شود.

وی از توسعه و تکمیل بخش‌های ویژه، دیالیز و اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد، خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی و همکاری با فرماندار شهرستان اهر؛ انتظار می‌رود با همکاری و مساعدت خیرین سلامت توسعه‌های بعدی بیمارستان باقرالعلوم اهر در محوطه شکل گیرد.