به گزارش خبرنگار اهرامروز، صابر تقویمی در جلسه شورای اداری شهرستان هریس ضمن تسلیت سالروز شهادت صدیقه کبری ایشان را نماد و آیینه پاکی‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد ارزش‌های مدنظر آن بانوی بی‌بدیل در جامعه جاری و ساری گردد.

تقویمی در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مردم کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری این مهم را تائید کننده این امر دانست که تمامی گروه‌ها و دوستداران نظام در یک صف واحد و تحت چهارچوب قانون اساسی ، برای تحقق آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و حفظ و استمرار انقلاب ، تلاش می‌نمایند.

وی وجود سلایق مختلف در جمع یاران و وفاداران انقلاب را برای نشاط اجتماعی و سیاسی جامعه ضروری دانست و ضمن قدردانی از تفقد مقام معظم رهبری از مردم شریف آذربایجان در جریان دیدار مردمی به مناسبت ۲۹ بهمن‌ماه ، افزود: فرمایشات مقام رهبری مؤید پویایی مردم آذربایجان و نقش مؤثر ایشان در تحولات عمیق سیاسی و اجتماعی سده اخیر است.

فرماندار هریس در ادامه با اعلام تشکیل هیات اجرایی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان هریس، اجرای صحیح و قاطع قوانین را موضع رسمی فرمانداری و وظیفه کلیه ادارات شهرستان اعلام نمود و استفاده از امکانات حکومتی و دولتی بر له یا علیه کاندیداها و جناح‌ها را مصداق عدول از شرع، قانون و وجدان بشری دانست.

تقویمی تبلیغات زودهنگام و تحرکات انتخاباتی را خارج از مفاد صریح قانون انتخابات بیان کرده و بر برخورد جدی با این‌گونه اقدامات تأکید کرد.

وی عمل به قانون را به نفع اجتماع و نظام دانسته رعایت قانون را در بسط عدالت و عدم تبعیض مؤثر ارزیابی کرد.

فرماندار هریس در ادامه انعکاس اجرای موفق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان و شهرستان، در گزارش اعلامی به مقام معظم رهبری را نمونه‌ای از موفقیت دولت محترم تدبیر و امید در گشایش اقتصادی و رونق اقتصاد در عرصه‌های داخلی و خارجی عنوان نمود.

تقویمی تخصیص ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بزرگراه تبریز-هریس –اهر در سال۹۵  و اجرای ۴۵ درصد از عملیات اجرایی طرح را در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مؤثر دانست و حضور بازرگانان و سرمایه‌گذاران اروپایی و چینی در بخش‌های انرژی و معدنی در شهرستان را نوید بخش جهش اقتصادی شهرستان در سال‌های آتی دانست.

وی برق‌رسانی به‌تمامی روستاهای شهرستان و گازرسانی به ۹۵ درصد روستاها و اجرای طرح هادی در ۱۵ روستای شهرستان در ۳ سال اخیر و افزایش ۳۵۰ درصدی اعتبارات و تخصیص ۱۳۲ میلیارد تومان به‌منظور آسفالت معابر  و عمران شهری را از خدمات ارزشمند دولت به مردم دانست و از تمامی ادارات خواست گزارش خدمات خود را از طریق تریبون نماز جمعه و سایر وسایل ارتباطی به اطلاع مردم برسانند و امیدواری مردم به فردای بهتر را فراهم آورند.

فرماندار هریس همچنین شروع فاز اول عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی هریس با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۲۰ میلیون یورو و اتمام پروژه بیمارستان ۶۴ تخت خوابی هریس در سال ۹۶ را از جمله اقدامات موفق دولت در این شهرستان برشمرده و در ادامه به مبارزه دولت با فساد و رانت‌خواری و واگذاری بخش مهمی از امور اقتصادی به بخش خصوصی اشاره‌کرده و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و افزایش فرصت‌های شغلی را نوید بخش ارزیابی نمود.

تقویمی همچنین از برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها در خصوص بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی در اعطای تسهیلات به متقاضیان انتقاد کرد و از روسای بانک‌های شهرستان خواست در اخذ وثایق و همچنین بخشودگی جرائم و دیرکرد تسهیلات معوقات هماهنگ با بخشنامه‌های کشوری عمل کنند تا افراد بدهکار زیر۱۰۰میلیون تومان معوقات بانکی خود را تسویه کنند.

خبرنگار: محمد طلوعیان