به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان پور در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در سال‌جاری با اشاره به اینکه خروجی تلاش آموزش و پرورش برای تربیت دانش‌آموزان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم مشخص می‌شود اظهار داشت: خوشبختانه امسال برای اولین‌بار آموزش و پرورش اهر توانست رتبه نخست میانگین نمرات دروس نهایی پایه دوازدهم را در سطح استان کسب کند و در بین ۷۵۰ آموزش و پرورش کشور رتبه ۴۰ را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: ۹۱٫۶۱ درصد دانش‌آموزان پایه دوازدهم شهرستان اهر در امتحانات نهایی این پایه تحصیلی قبول شده‌اند و میانگین نمره دانش‌آموزان ۱۴٫۲۷ درصد است که نسبت به سال گذشته در کسب نمرات میانگین بیش از ۲ نمره رشد کرده‌اند و همین امر باعث شده تا در بین نواحی رتبه نخست را کسب کنیم در حالی که سال گذشته بین ۳۹ منطقه رتبه ۲۲ را داشتیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان این‌که رکن اصلی آموزش و پرورش؛ معلمان و مدیران هستند، گفت: اگر امروز موفقیتی کسب کرده‌ایم متعلق به معلمان است چراکه این مهم نتیجه تلاش و کوشش این قشر فرهیخته جامعه است و در کنار آن در زمینه ارتقاء کیفیت آموزشی نیز تغییر نگرش‌هایی داشته‌ایم.

رمضان‌پور از رتبه‌بندی مدارس شهرستان اهر خبر داد و گفت: هر نتیجه‌ای که به دست می‌آید در رتبه‌بندی مدارس استفاده می‌کنیم و هر مدیر مدارس که رتبه کسب می‌کند به صورت عمومی اعلام می‌شود تا مدیرانی که عقب مانده‌اند به خود بیایند و تلاش کنند.

وی با ذکر اینکه صدور کارنامه عملکرد برای مدیران مدارس در ارتقاء نمرات دانش‌آموزان بی‌تاثیر نبوده است، ابراز داشت: در ابتدای سال‌تحصیلی به مدیران مدارس اعلام کردیم که برای‌شان کارنامه عملکرد صادر می‌کنیم البته این تصمیم در ارتقاء کیفیت آموزشی و کسب نمرات میانگین بی‌تاثیر نبوده بلکه حتی این مهم نویدبخش آن است که بتوانیم در کنکور سراسری نیز رتبه‌های برتر را کسب کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر تاکید کرد: طی سال گذشته چندین‌بار به بهانه‌های مختلف از همکاران فرهنگی در مراسمات تجلیل به عمل آورده‌ایم و معتقدیم تجلیل از معلمان می‌تواند در روحیه آنها موثر باشد.

رمضان‌پور با تاکید بر سامان‌دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان اهر گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اهر که از سال گذشته با این چالش مواجه هستیم با این شرایط اداره‌کل آموزش و پرورش ما را مکلف کرده تا ۸۸ نفر از عوامل اجرایی مدارس که به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند را از پست‌هایشان حذف کنیم در حالی که این تصمیم می‌تواند تبعات و چالش‌هایی برای آموزش و پرورش داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که مدرسه‌ای با ۴۵۰ دانش‌آموز که نمی‌توان با ۵ نفر عوامل اجرایی آن مدرسه را اداره کرد چطور می‌توانیم برخی از عوامل را حذف و به کلاس درس هدایت کنیم؟ از مسئولان ارشد شهرستانی تقاضا داریم برای آن‌که معاون یک مدرسه را برکنار نکنیم تا در حقوق وی تاثیر نگذارد و آموزش و پرورش با چالش مواجه نشود پادرمیانی کنند و اگر قصد مسئولان بالادستی تعدیل عوامل مدرسه است باید منطقی باشد.

مدیر آموزش و پرورش اهر تصریح کرد: یکی از خیران اخیراً کار مرمت و بازسازی مدرسه جنب مدیریت آموزش و پرورش که پیش‌تر به مدرسه مازیار معروف بود را آغاز کرده‌اند تا در این مدرسه هم تدریس و هم موزه آموزش و پرورش اهر راه‌اندازی شود.

موزه آموزش و پرورش اهر راه‌اندازی می‌شود

رمضان‌پور از احداث مدرسه یک کلاسه خیرساز توسط خانواده رویگری در روستای مغار خبر داد و گفت: خیر مدرسه‌ساز آقای عطایی در حال حاضر یک مدرسه روستایی را تکمیل می‌کند و در دیدار اخیر قول احداث یک مدرسه شش کلاسه را در شهر اهر داده‌اند که پس انجام مراحل اداری این پروژه مدرسه‌سازی کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: خیران بزرگوار آقایان ابراهیمی و نایب درختان پیش از این سه مدرسه در روستاهای ملالار، یایجلو و دامن‌آباد احداث کرده بودند و سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت امسال نیز قول مساعد برای احداث یک مدرسه ۹ کلاسه را داده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش اهر با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم اهر و هریس در رابطه با تاسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر گفت: برخی راضی نبودند تا دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر راه‌اندازی شود ولی با پیگیری‌های نماینده اهر و هریس و همراه‌کردن نمایندگان مناطق هم‌جوار این دانشگاه در جلسه اخیر هیات‌امنای دانشگاه فرهنگیان در استانداری به تصویب رسید که در مردادماه امسال با انتقاد قرارداد شاهد پذیرش دانشجویان معلم خواهیم بود.

چهارمین شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در سال‌جاری با محوریت سامان‌دهی نیروی انسانی، جذب خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار و تجلیل از مدیران مدارس دارای رتبه‌های برتر در میانگین نمرات دروس نهایی پایه دوازدهم به ریاست فرماندار و با حضور نماینده مردم اهر و هریس در سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیران مدارس زیر در کسب میانگین نمرات دروس نهایی پایه دوازدهم در منطقه اهر به ترتیب نازله خجسته رتبه اول، حوا فلاح رتبه دوم و علی حسن‌پور رتبه سوم را در بین مدارس به دست آورده و در شورای آموزش و پرورش شهرستان تجلیل شدند.